Inköpssamordnare

Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

ARBETSUPPGIFTER
Vid årsskiftet 2022/2023 träder Göteborg Stads nya organisation för stadsutveckling i kraft. Stadsbyggnadsförvaltningen blir då en av fyra nya förvaltningar. Nu söker vi tillskott till vår blivande ekonomiavdelning i form av en inköpssamordnare vars huvudsakliga arbetsuppgift blir att arbeta med administration av inköp och upphandlingar riktad gentemot avdelningen för strategi och taktik.

Arbetet innebär att i samarbete med beställare genomföra avrop främst från ramavtal kopplade till tekniska konsulter inom olika avtalsområden för strategisk planering. Detta sker i huvudsak genom olika avropsformer och förnyade konkurrensutsättningar enligt villkoren i stadens ramavtal. Det innebär att du på uppdrag av verksamheten tar fram och utformar avropsunderlag och medverkar i planering, uppföljning och kvalitetssäkring av leveransen under hela inköpsprocessen.

I din roll arbetar du tillsammans med upphandlingsjurist, upphandlare samt ytterligare en inköpssamordnare och utgör då förvaltningens inköps- och upphandlingsfunktion tillsammans med avdelningens ekonomiadministratör. Rollen passar dig som trivs med att samarbeta med flera olika parter samt dig som tydlig och pedagogisk i din kommunikation.

På förvaltningens ekonomiavdelning kommer vi att vara nio personer. Vi fungerar som ett konsultativt stöd till chefer, administratörer med flera inom organisationen och ger god service av hög kvalitet inom våra arbetsområden, vilket i sin tur bidrar till en ändamålsenlig ekonomistyrning. Vi arbetar tillsammans för att säkerställa kvaliteten i ekonomiprocesserna och ser arbete med ständiga förbättringar och utveckling som en självklar del i arbetet. Vi tar gemensamt ansvar för att våra leveranser utförs i rätt tid, till rätt målgrupp och är av god kvalitet.

Välkommen att bli en del av vårt team!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Genomgått utbildning inom offentlig upphandling, eller kurs i lagen om offentlig upphandling (LOU)
• Några års erfarenhet av upphandlings- och inköpsarbete inom offentlig verksamhet, såsom att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och beställningar på ramavtal.

Det är meriterande om du har:
• Arbetat med Visma Tendsign och Visma Proceedo
• Erfarenhet av att arbeta med ABK09 och avtalsuppföljning.

Som person är du ansvarstagande, har integritet och är trygg inom upphandlings- och inköpsadministration. Det är också viktigt att du har god servicekänsla och kan förklara saker på ett pedagogiskt och tydligt sätt. Vi vill att du har vana av att arbeta i grupp där vi hjälper varandra och agerar lösningsorienterat. Du har också förmåga att arbeta självständigt och kan prioritera bland dina arbetsuppgifter. Vi ser också att du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Buyer

Buyer

13 maj 2024

Projektledare och inköpare

Projektledare och inköpare

13 maj 2024

Junior projektledare

Junior projektledare

13 maj 2024