Inköpssamordnare

Arbetsbeskrivning

Förvaltningen ansvarar för stöd till verksamheterna inom områdena ekonomi och kvalitet, tillväxt och näringsliv, HR och kommunikation, digitalisering och utveckling, juridik och informationssäkerhet, kansli och kontaktcenter. Tillsammans ger vi stöd till verksamheterna i kommunen, ansvarar för strategiska uppdrag och ger service till våra invånare.



Beskrivning
Vi söker en  inköpssamordnare till enheten för Ekonomi & kvalitet på kommunledningsförvaltningen.

Skulle du vilja vara den kommunikativa bryggan mellan verksamheterna, Upphandlingsenheten och e-handels samordnare inom kommunen och dess samarbetskommuner? I så fall är det dig vi söker!

Arbetsuppgifter
Som inköpssamordnare har du ett mångsidigt uppdrag och samverkar med flera olika yrkeskategorier för att nå bästa resultat. Du samarbetar med andra inköpssamordnare inom grannkommunerna och håller samman arbetet inom V6 kommunerna.

Du kommer att ge support, utbilda och kvalitetssäkra kommunens beställare, följa upp inköp och vara ett stöd gällande inköps- och upphandlingsfrågor.

Du bistår verksamheten vid direktupphandling och förnyad konkurrensutsättning i enlighet med framtagna vägledningar.

Du verkar för löpande effektivisering kring e-handel/inköp, exempelvis minska antalet behöriga beställare i organisationen.

Du har avtalsansvar avseende verksamhetsspecifika avtal (ramavtal, tjänsteavtal m.m.) och därvid genomföra den avtalsuppföljning som är erforderlig i enlighet med riktlinjer.

Du följer upp inköp- och upphandling i kommunens övergripande internkontrollplan.

Din roll är placerad vid enheten för Ekonomi & kvalitet inom kommunledningsförvaltningen. Enheten stödjer kommunstyrelsen, samordnar budget- och uppföljningsprocessen för kommunkoncernen och utvecklar ekonomi- och kvalitetsprocessen som helhet. Som medarbetare är du en tillgång även i andra frågor inom enhetens uppdrag. I uppdraget ingår att stötta Grästorps kommun avseende inköpssamordnarroll på del av tjänsten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ekonomi/juridik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant kombinerat med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du ska ha goda kunskaper inom ekonomi och upphandling samt gärna erfarenhet från liknande arbete. Det är också meriterande om du har erfarenhet inom offentlig verksamhet.

Du har en god social förmåga, ett professionellt bemötande och har lätt för att samarbeta med andra. Du präglas av ekonomiskt tänkande och är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du har en hög grad av kvalitetsmedvetenhet och är serviceinriktad.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
Anställningen är heltid och tillsvidare. B körkort är ett krav då resor förekommer i tjänsten.

Urvalet kan komma att påbörjas under ansökningstiden och intervjuer planeras till den 27:e februari.





Förmåner

Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. 


Om Skara kommun

I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.  


Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen.


Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skara kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 februari 2024
  • Ansök senast: 21 februari 2024

Besöksadress

Norra Hamngatan 7
None

Postadress

Norra Hamngatan 7
Uddevalla, 45130

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024