OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 160 miljoner resor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen och den enda som kör både buss och spårvagn. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid.
ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs Spårvägars AB inköpsavdelning ansvarar för upphandlingar, avtal och förhandlingar mm. Avdelningen är inne i en utvecklingsfas och för att kunna styra koncernens inköp behöver vi förstärka med en inköpssamordnare.
Som inköpssamordnare på Göteborgs Spårvägar tar du plats i en framtidsbransch – kollektivtrafiken. Planerna för hur kollektivtrafiken ska utvecklas de närmaste åren är stora och spårvagnstrafiken kommer att bli både mer omfattande och kräva mer avancerade lösningar. Du får möjlighet att arbeta i en innovativ miljö som erbjuder stora möjligheter till utveckling. I egenskap av inköpssamordnare kommer du att självständigt planera, driva och genomföra uppgifter inom Stödenhet Inköp som åläggs dig av inköpschefen. Du kommer även att stödja inköpsavdelningen med administrativa uppgifter och vara med att utveckla enheten. Du följer riktlinjer och procedurer och levererar tjänster av hög kvalité.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att vara Göteborgs spårvägars kommersiella representant vid Upphandlingsbolagets upphandlingar.
Du utför förnyad konkurrensutsättning utifrån stadens ramavtal och avropar och implementerar samt följer upp avtal i Winst.
Du kommer att även delta i olika upphandlingsprojekt inklusive förstudier och vid behov stödja inköparna/upphandlarna i delar av inköpsprocessen. I vissa fall kommer du självständigt genomföra direktupphandlingar och mindre upphandlingar.
I uppdraget ingår även att arbeta med nyckeltal och mäta enhetens måluppfyllnad och att vara med och utveckla ett effektivt arbetssätt/processer.
Du kommer även vara enhetens kontaktperson mot övriga verksamheter vad gäller beställningsrätter och hantera instruktioner/utbildning kring detta.
Förutom Officepaketet kommer du främst att arbeta i Tendsign, Winst och Navision.
KVALIFIKATIONER
• Ett par års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter
• KY-utbildning inom inköp eller motsvarande
• God förhandlingsvana
• Erfarenhet av att läsa och tolka avtal
• Erfarenhet av att driva egna projekt och processer
• Goda IT-kunskaper
Meriterande
• Erfarenhet/kunskap inom LOU/LUF
• Erfarenhet från kommunala/statliga upphandlingar
• God erfarenhet av affärsprogram
• Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• B-kort
Du har förmåga att:
• driva processer/projekt
• skapa goda relationer såväl internt som externt och kommunicera åsikter och information på ett tydligt sätt, i både tal och skrift.
• vara affärsmässig och visa kommersiell och finansiell förståelse
• organisera och planera många olika uppgifter samtidigt, ibland i ett högt tempo.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jonas Nielsen
031-732 10 33
Christer Lundberg
031-732 10 12
Inköpschef Jonas Nielsen
031-732 10 33
Facklig företrädare Vision Christer Lundberg
031-732 10 12
Rekryteringssamordnare Dan Ottosson
031-732 11 38
Kommunal Väst Spårvägen Trafik-Teknik
031-732 13 90
Facklig representant Vision Christer Lundberg
031-732 1012
Rekryteringssamordnare Dan Ottosson
031-732 11 11