Inköpssupport med erfarenhet av SAP

Arbetsbeskrivning

Academic Work söker en serviceinriktad person med erfarenhet av SAP till ett av Sveriges största telecombolag. Du är relativt junior på arbetsmarknaden med cirka 1-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Rollen innebär en fördjupning i vår kunds inköps- och beställningsprocess, samt ett tillfälle att utveckla dina administrativa färdigheter.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos kund.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:
- Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
- Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Arbetsuppgifter:
Som Supportspecialist kommer du vara ansvarig för att beställningar till inköpsorders. Du kommer dessutom säkerställa och utveckla processer kopplade till inköp-till-order (PO) och inköp-till-betalning (P2P).

Du kommer till exempel att:
- Hantera förfrågningar innefattande bland annat inköpsorders.
- Säkerställa arbetsflödet inom avtalad ledtid
- Registrera inköpsorders
- Successivt lösa problem relaterat till PO-flödet
- Utbilda och stötta slutanvändare i SRM och ERP (SAP)
- Underhålla och utveckla innehållet i SAP

Vi söker dig som
Är relativt junior på arbetsmarknaden och har cirka 1-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du ska dessutom ha en akademisk examen inom ekonomi, IT eller administration. Vidare har du erfarenhet av SAP, SRM eller arbetsuppgifter som inkluderar ?shopping-cart?. Vi ser även att du behärskar engelska väl i tal och skrift, samt MS Office programmen Excel och Power Point.

Det är meriterande om du har erfarenhet kring IBX inköp.

Som person är du öppen och ödmjuk. Du har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och målinriktat. Det är viktigt att du är driven, kreativ och serviceorienterad. Du kan på ett effektivt sätt analysera och fatta beslut utifrån flera alternativ, vilket gör dig duktig på att prioritera.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Till sista oktober 2014, med mycket goda chanser till förlängning alternativt anställning direkt hos kund
UPPSKATTAD ARBETSTID: Heltid
PLATS: Södra Stockholm

Här söker du tjänsten: http://www.academicwork.se/jobad/inkopssupport-till-ett-av-sveriges-storsta-telecombolag/14930798

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchefsassisten Paulina Eklund
08-52257628
Charlotte Thorén
0856244834
Konsultchef Josephine Rapp

Konsultchef Lisa Nordell

Sammanfattning

Besöksadress

St: Eriksgatan 121
Stockholm

Postadress

St: Eriksgatan 121
Stockholm, 11343

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023