OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en serviceinriktad person med erfarenhet av SAP till ett av Sveriges största telecombolag. Du är relativt junior på arbetsmarknaden med cirka 1-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Rollen innebär en fördjupning i vår kunds inköps- och beställningsprocess, samt ett tillfälle att utveckla dina administrativa färdigheter.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en Supportspecialist till inköpsavdelningen på ett av Sveriges största telecombolag.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos kund.
Som konsult på Academic Work erbjuds du:
* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
ARBETSUPPGIFTER
Som Supportspecialist kommer du vara ansvarig för att beställningar till inköpsorders. Du kommer dessutom säkerställa och utveckla processer kopplade till inköp-till-order (PO) och inköp-till-betalning (P2P).
Du kommer till exempel att:
* Hantera förfrågningar innefattande bland annat inköpsorders.
* Säkerställa arbetsflödet inom avtalad ledtid
* Registrera inköpsorders
* Successivt lösa problem relaterat till PO-flödet
* Utbilda och stötta slutanvändare i SRM och ERP (SAP)
* Underhålla och utveckla innehållet i SAP
VI SÖKER DIG SOM
Är relativt junior på arbetsmarknaden och har cirka 1-3 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du ska dessutom ha en akademisk examen inom ekonomi, IT eller administration. Vidare har du erfarenhet av SAP, SRM eller arbetsuppgifter som inkluderar ”shopping-cart”. Vi ser även att du behärskar engelska väl i tal och skrift, samt MS Office programmen Excel och Power Point.
Det är meriterande om du har erfarenhet kring IBX inköp.
Som person är du öppen och ödmjuk. Du har lätt att samarbeta med andra samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt och målinriktat. Det är viktigt att du är driven, kreativ och serviceorienterad. Du kan på ett effektivt sätt analysera och fatta beslut utifrån flera alternativ, vilket gör dig duktig på att prioritera.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under
kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.
START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Till sista december 2014, med mycket goda chanser till förlängning alternativt anställning direkt hos kund
UPPSKATTAD ARBETSTID: Heltid
PLATS: Södra Stockholm
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231