Innesäljare med ansvar för showroom/utställning till Rekomo

Arbetsbeskrivning

Nu finns möjligheten för dig som brinner för service och försäljning att ansluta dig till ett växande företag som gör stor nytta för miljön! Vill du jobba med sköna kollegor på en arbetsplats som präglas av gemenskap, nytänkande och ambition? Om du dessutom motiveras av att utmanas och ta stort eget ansvar kan tjänsten som innesäljare på Rekomo vara rätt för dig. Fortsätt läs och se om det är dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Rekomos räkning en innesäljare till deras växande verksamhet i Bromma, Stockholm. Rekomo hjälper sina kunder att få det bästa tänkbara kontoret med nya och begagnade möbler, till bra pris, kvalité och med miljön i åtanke. Idag finns kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg och totalt arbetar 35 personer med att tillgodose sina kunders behov med hållbarhet som största konkurrenskraft. På kontoret i Stockholm får du 12 st. härliga kollegor med stor teamkänsla. Två gånger per år åker företaget på konferensresa med alla anställda inom bolaget.

Kika in deras Instagram för att få en känsla av hur det skulle vara att jobba på Rekomo.

För att komma in i tjänsten och lära känna Rekomo som företag, får du en fadder i samband med din start. Under dina första fyra veckor kommer din fadder ansvara för att du ska komma in i teamet, likväl som att lära dig mer om företaget. Under introduktionen av din anställning får du insyn i hela verksamheten, från lager, försäljning, leverans till montering.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Rekomo. Alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

ARBETSUPPGIFTER
Som innesäljare på Rekomo är du är delaktig i hela försäljningsprocessen. För de kunder som besöker butiken är du oftast första kontakt där din uppgift är att hjälpa kunderna med att hitta rätt möbler efter deras behov. Du svarar även på förfrågningar via telefon och mejl. Efter inkommen förfrågan registrerar du kunden i deras CRM-systemet LIME och sedan ordern i SPCS. Finns inte möblerna på lagret i Stockholm får du ta kontakt med de andra kontoren i Sverige för att sedan boka leverans. Du följer även upp beställningar med kunder för att säkerställa nöjdhet och långsiktiga relationer.

Du kommer till exempel att:


* Konsultera kund både på plats, över telefon och mejl i olika lösningar efter deras behov
* Ta hand om inkommande leveranser av möbler till showroom och prismärka dem
* Ansvara över att butiken är i ordning med snyggt uppställda möbler
* Som ansvarig för utställningen av möbler ser du till att det alltid ser snyggt ut och att sålda möbler flyttas bort
* Du är den primära kontakten för inleveranser av nya möbler som du tar emot, monterar upp samt prismärker


På Rekomo uppmanas driv och utveckling inom bolaget. För dig med engagemang och ambition finns det goda utvecklingsmöjligheter att på sikt bygga upp en egen kundstock och fördjupa sig inom försäljning och axla roller som Account Manager och Key Account Manager.

VI SÖKER DIG SOM
* Har upp till ett par års arbetserfarenhet från något yrke inom service som exempelvis från butik, restaurang eller reception. Alternativt av administration och nu har som ambition att arbeta inom försäljning


* Har gott om energi till att bära lite möbler och göra snyggt i butiken
* Goda kunskaper i svenska och engelska, med hänsyn till de interna och externa kontakterna du kommer att ha
* Har god datavana och erfarenhet av Officepaketet


Det är meriterande om du:


* Har en eftergymnasial utbildning inom relevant område
* Har B-körkort eller intention att ta körkort inom snar framtid


I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du som person är orädd inför nya situationer och utmaningar som du kommer ställas inför som innesäljare. Vidare är du självgående och känner dig trygg med att ta egna beslut och initiativ för att komma framåt. Du kommer att ansvara för utställningen i sin helhet vilket innebär att du kommer att behöva hugga i där det behövs. Som innesäljare är din service och ditt engagemang i varje enskilt möte av stor vikt där du tycker om att skapa relationer och förstår vikten av goda kundrelationer. Då en del av rollen innebär koordinering och administration ställer det även krav på din förmåga att planera och organisera ditt arbete.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning på sex månader
* Lön: Fast lön + provision
* Placering: Bromma, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Malin Andersson, rekryteringskoordinator
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten är du välkommen att maila oss. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Rekomo är företaget som möblerar Sveriges kontor och aldrig slutar tjata om varför hållbarhet är så viktigt. De finns stationerade i Stockholm, Göteborg och Malmö men levererar över hela landet. Rekomo är företaget som erbjuder grym service och hållbara kvalitetsmöbler till marknadens bästa priser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare 8 - 17
  • Publicerat: 22 september 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Winback Sales Agent

Winback Sales Agent

19 april 2024

Bonnier söker företagssäljare i centrala Eskilstuna!

Bonnier söker företagssäljare i centrala Eskilstuna!

19 april 2024