Insamlingsansvarig

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Våra gåvogivares förtroende och engagemang utgör grunden för Erikshjälpens verksamhet. Som insamlingsansvarig är din uppgift att leda och utveckla vårt insamlingsarbete. I dina arbetsuppgifter ingår att analysera insamlingsresultat och utveckla nya metoder för insamling. Du deltar aktivt i insamlingsarbetet och möter både privatpersoner, organisationer och företag. Tillsammans med avdelningschefen och övriga medarbetare inom vår givarservicefunktion arbetar du målmedvetet för att engagera nya givare och ge befintliga givare den information och återkoppling som de behöver och önskar.

Kompetens
Du har relevant högskoleutbildning och erfarenhet, gärna inom företagsekonomi och marknadsföring. Du har erfarenhet av och förståelse för den ideella sektorns förutsättningar och funktion. Du har god språklig förmåga och utrycker dig väl i tal och skrift. Det är självklart även meriterande om du har tidigare erfarenhet av insamlingsarbete.

Egenskaper
Du är kreativ, initiativrik och drivande. Du gillar att ha kontakt med många människor och har förmåga att bygga nätverk. Du är målinriktad och inspireras och motiveras av goda resultat. Du är en god kommunikatör som både kan arbeta självständigt och i nära samarbete med andra.

Period och placering
Anställningen är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse. Du är knuten till Erikshjälpens huvudkontor i Holsbybrunn, Vetlanda. Eventuellt kan viss del av arbetet förläggas till vårt kontor i Jönköping. Arbetet innebär regelbundna tjänsteresor inom Sverige.

Ytterligare information
Kontakta Louise Nordlund-Isaksson, Avd.chef för Insamling & Kommunikation för ytterligare information på telefon 0383-46 74 54, 0709-37 33 05 eller louise.nordlund@erikshjalpen.se

Sammanfattning

Postadress

Bolandsgatan 8A
UPPSALA, 75323

Liknande jobb


Videoanalys

Videoanalys

22 april 2024