Intäktskoordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i ett av Sveriges friskaste företag? Är du en fena på intäkter och hyresdebitering? Nu söker vi en intäktskoordinator till teamet på Fastighetsavdelningen som brinner lite extra för analys och uppföljning, samtidigt som du delar vår passion för barnets bästa och vill vara med och utveckla SISAB.

Rollen som intäktskoordinator

Som intäktskoordinator på SISAB ansvarar du för att följa upp intäkter och planera hyresdebitering, kundfakturering och uppdatering av fastighetsdatabas. Du ingår i ett team om 12 personer där du har ett nära samarbete med den andra intäktskoordinator, controllers och hyresspecialist.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Ta fram underlag och analyserar intäkter i samband med budget, prognos och bokslut.
• Ansvarar för uppdatering samt uppföljning av projektportföljen i redovisning samt budget och uppföljningssystemen
• Ansvarar för framtagning av restvärdesberäkningar
• Är kontaktperson gällande hyresadministrativa frågor till hyresgäst
• Arbetar aktivt med att öka hyresintäkterna och upprätthåller en korrekt fastighetsdatabas
• Ingå i utvecklingsprojekt gällande förbättring av faktureringsrutiner samt automatisering av faktureringsprocess

Vem är du?

I den här rollen ser vi att du är en strukturerad, pålitlig och leveranssäker person. Du har lätt för att samarbeta med andra och håller ett högt kundfokus i dialogen med både kunder externt och andra medarbetare inom bolaget.

Vidare ser vi att du har:

• Universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller juridik, alternativt annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• 1-2 års erfarenhet av ekonomiuppgifter och problemlösning

Hej från din blivande chef

Det är viktigt för mig som chef att du känner att du ständigt utvecklas i din roll. Vi jobbar med förbättringar och att lösa olika utmaningar är vår vardag. Vi ser inte problem, utan endast möjligheter. Du kommer vara en del av ett team som har roligt tillsammans samtidigt som vi strävar efter toppleverans. Det har vi lyckats med hittills och vi är jättestolta över det. Har du det som krävs för att bli en del av detta team?

Ansökningen

Vi tycker det är viktigt med kompetensbaserad rekrytering och ett högt säkerhetstänk, därför tillämpar vi tester och bakgrundskontroller i alla våra rekryteringar. Du kan läsa mer om det här.

Tjänsten avser en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Vi arbetar löpande med urval så skicka in din ansökan snarast. För mer information om tjänsten, kontakta Carmen Stefan (rekryterande chef) på 08-508 470 13. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Corinne Östlund (HR Business Partner) på 076-124 22 32.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sisab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 20 april 2022

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024