Interim Business Controller

Interim Business Controller

Arbetsbeskrivning

Till vår konsultverksamhet söker vi en business controller med erfarenhet av Sak till ett längre konsultuppdrag hos vår kund.

Har du ett intresse och erfarenhet av SAK försäkringar och arbetar idag som Business Controller? Är du analytiskt lagd och brinner för problemlösning? Har du erfarenhet från Försäkringsbranschen eller från Bank & Finans samt haft möjligheten att arbeta med prissättning och statistisk analys? Nu får du möjligheten att arbeta i en spännande roll, nära verksamheten och dessutom bli en del av ett framgångsrikt team. Om du känner igen dig i detta så kan det här vara en tjänst för dig.

Arbetsbeskrivning
Som Business Controller får du möjligheten att ingå i gruppen Affärsanalys. Gruppen Affärsanalys ansvarar för analys och rapportering av resultatet i kärnaffärerna sakförsäkring, livförsäkring och bank. I rollen kommer du att arbeta med analys av kundutveckling och kundlönsamhet samt rapportering av effektivitet inom försäljning, service och skadehantering. Du får även vara delaktig i utvecklingsarbete för att effektivisera processer. Det gäller då bl.a. att genomföra automatiseringar kring data och rapportering.

Som Business Controller kommer du att:
Ta fram analyser och beslutsunderlag till affärsområdesledningen.
Arbeta med analys och rapportering av produktlönsamhet
Arbeta med affärsområdets budget- och prognosarbete samt affärsplaneringsprocess.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har universitetsutbildning inom företagsekonomi, statistik eller liknande. Du har några års erfarenhet av SAK försäkring och i rollen som Business Controller. Det är meriterande ifall du har arbetat inom Försäkringsbranschen eller inom Bank & Finans. Du kan även ha agerat som konsult åt ett konsultföretag och arbetat mot finansiella institut.

Erfarenhet av SQL, Datawarehouse, R, SAS och programmering är meriterande. Du är en van användare av MS Office paketet och vi ser gärna att du är flytande i svenska och engelska både i tal och skrift. Som person har du en problemlösningsförmåga, tar initiativ och är kommunikativ. Vi ser att du är analytiskt lagd och trivs med både självständigt arbete som samarbete med andra medarbetare.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Marie Bergsman på marie.bergsman@SJR.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 25 april 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


28 november 2023