Interim Controller

Interim Controller

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Är du analytisk, har erfarenhet av att arbeta med ekonomistyrning i en större verksamhet och brinner för utvecklingsarbete? Då kan du vara den vi söker för ett uppdrag som Interim Controller till en av våra kunder inom offentlig verksamhet under pågående rekrytering.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I uppdraget som Interim Controller kommer du vara en del i verksamhetens pågående förbättringsarbete avseende fortsatt utveckling av verksamhetens ekonomistyrning. Du kommer också ha ett helhetsansvar för att leda och förvalta ekonomiprocessen med delprocesser, budget, prognos, uppföljning, delårsrapportering och bokslut. Vidare agerar du konsultativt och stöttande i ekonomifrågor till verksamhetens chefer och du ansvarar för att organisationens riktlinjer inom området efterlevs och utvecklas.

Din profil

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta i en liknande controllerroll eller med ekonomistyrning som motsvarar detta, gärna inom en större verksamhet. Troligtvis har du en universitets- eller högskoleutbildning inom relevant område. Uppdraget kräver god förmåga inom IT samt svenska språket i tal och skrift. För att lyckas i uppdraget trivs du med att ha ett brett ansvarsområde där du får växla mellan ett strategiskt och operativt förhållningssätt i din roll. Du trivs i en verksamhet som fokuserar på förbättring och utveckling. Du har god analytisk förmåga, är strukturerad i ditt sätt att arbeta och att vara kommunikativ samt förtroendeingivande i dina samarbeten är självklart för dig.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Elin Alm och nås på 076-945 35 34 eller på elin.alm@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 29 juni 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024