Interim Financial Controller till företag i Årsta, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Financial Controller till vår kund inom läkemedelsbranschen med placering i Årsta! Uppdraget startar 5 augusti 2019 och pågår fram till början/mitten av juli 2020. Har du flera års erfarenhet som controller och söker ett nytt uppdrag till hösten? Välkommen med din ansökan!

Om rollen som Financial Controller:

Som Financial Controller ansvarar du för företagets ekonomistyrning och där du blir en del av en avdelning som därutöver ansvarar för företagets logistik - från inköp till leverans och kundservice - samt systemförvaltning. Större delen av avdelningen sitter samlad i Årsta där de har sin produktion. Packning av produkterna sker i Haninge och där finns också lagret för inkommande och utgående gods.

Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av:

* Finansiell rapportering och uppföljning- bokslut, prognos, budget etc.
* Förvalta arbetet med ekonomistyrningen inom företaget och löpande ge stöd till ledning och övrig organisation

Kompetenskrav

För att passa i denna roll ser vi att du är utbildad Civilekonom med minst 5 års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter av financial/business controlling. Vidare ser vi att du har följande kompetenser och egenskaper:

* Förmåga att vara både operativ och strategisk, med fallenhet att se till både helheten och detaljer.
* Erfarenhet och förståelse från producerande företag och hur förädlingsvärde skapas
* Goda kunskaper och erfarenhet från något av de större affärssystemen (företrädelsevis M3) samt QlickView
* Kunskap i att bygga och förvalta avancerade rapportmodeller i Excel
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift

För att trivas i rollen tror vi att du är en person som är strukturerad och är en stark analytisk problemlösare. Eftersom rollen innebär många kontakter och mycket samarbete med övriga organisationen så bör du vara prestigelös, hjälpsam och ha en god kommunikationsförmåga.

Vad kan vi erbjuda dig?

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT, Engineering och Finance. Vi samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på https://www.experis.se/swe/vart-erbjudande/konsult/

Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.



Kontakt och ansökan:

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan, urval görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail, men har du frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att maila Konsultchef Jeanette Hagen på Jeanette.Hagen@se.experis.com. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 9 juli 2019

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


11 april 2024

9 april 2024