Interim förhandlingschef sökes till myndighet i Norrköping

Interim förhandlingschef sökes till myndighet i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter en senior förhandlingschef för ett konsultuppdrag till en myndighet med inriktning på vatten och miljö i Norrköping. Har du mer än fem års erfarenhet av kvalificerat förhandlingsarbete och lönebildningsarbete kan detta vara något för dig.   

 

Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som förhandlingschef ska du ansvara för att leda, driva, utveckla och samordna myndighetens avtals- och förhandlingsarbete. Det innebär ett ansvar för lönebildnings-, avtals-, förhandlings-, och arbetstidsfrågor samt arbetsrätt. Du ska förbereda förhandlingar genom kartläggningar och beräkningar med faktabaserade underlag till myndighetens arbetsgivarpolitiska strategiska vägval. Du ska genomföra förhandlingar och hantera arbetsrättsliga tvister samt stödja såväl HR-avdelningen, som linjechefer vid personalärenden. Arbetet innebär också att vara ett expertstöd och genomföra förhandling vid övergång av verksamhet. 

Du ska bidra till myndighetens konkurrenskraft som en attraktiv arbetsgivare och ansvara för att bibehålla och utveckla förtroendefulla relationer med de arbetstagarorganisationer som är förhandlingsparter. Arbetet är både operativt och strategiskt. Förhandlingsenheten består av förhandlingschef samt två HR-specialister (avtalsspecialist och arbetsstrateg). 
Vem är du?
För att vara kvalificerad för detta uppdrag ska du ha: 

• universitet- eller högskoleutbildning om minst 180hp (120p) som exempelvis jurist med fokus på arbetsrätt, personalvetare, eller annan utbildning eller erfarenhet vi bedömer som likvärdig
• minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete som förhandlingschef
• minst fem (5) års erfarenhet av kvalificerat förhandlingsarbete och lönebildningsarbete i en större komplex organisation
• gedigen kunskap inom och praktisk erfarenhet av det arbetsrättsliga området och kollektivavtalsfrågor samt erfarenhet av att arbeta med kollektivavtalsförhandlingar från ax till limpa i nära samarbete med verksamhetens chefer
• erfarenhet av att arbeta med operativa och/eller komplicerade verksamheter och deras kollektivavtal
• mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Tidigare arbete på statlig myndighet och/eller erfarenhet av komplicerade avtalsförhandlingar är meriterande.
Du erbjuds
Uppdraget är på heltid (100 %) och löper under fyra månader med start så snart som möjligt men senast 13 februari 2023. Det finns möjlighet till förlägning med varierande omfattning (25 % - 100 %) beroende på kundens behov. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se.

Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan eller att kontakta oss! 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2023
  • Ansök senast: 17 januari 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024