Interim KMA ansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en interim KMA ansvarig till en av våra kunder inom Bygg- och anläggningsbranschen i Göteborg. Som KMA ansvarig utvecklar du verksamhetens kvalitets-, arbets- och miljöarbete i koncernen och rapporterar till VD. Du ansvarar för att underhålla, förvalta samt utveckla företagets integrerade verksamhetssystem (kvalitet/miljö/arbetsmiljö) certifieringar samt ackrediteringar inom koncernen.     I rollen som KMA-ansvarig har du befogenheter att verka för att aktivt stödja, utveckla och följa upp företagets kvalitets- och arbetsmiljöarbete så att detta bedrivs enligt företagets mål, rutiner, handlingsplaner och policys.

Bland de individuella arbetsuppgifterna ingår bl. a:

• Upprätta/revidera rutiner inom KMA-handboken och tillhörande checklistor.

• Uppföljning av verksamhetsmål.  

• Genomföra internrevisioner i projekten.

• Ta fram miljöutredningar som skall kartlägga företagets effekter på vatten, luft och mark.

• Upprätta/revidera kemikalieförteckning med tillhörande säkerhetsdatablad.

• Ansvara för att samtliga produkter på företagets hemsida är rätt uppdaterade.

• Stötta i KMA frågor i de olika projekten.

• Behjälplig med att ta fram anpassad KMA-manual på arbetsplatser med specifika behov i projekten. 

• Sammankalla till ledningens genomgång.

För denna roll söker vi dig som har följande kvalifikationer:

• Akademisk utbildning eller annan likvärdig utbildning.

• Dokumenterad kunskap inom ledningssystem för kvalitet/miljö/arbetsmiljö.

• Dokumenterad erfarenhet från internrevision och styrning av processer.

• Kunskaper inom arbetsmiljö- och miljölagstiftning relevant för Bygg- och anläggningsbranschen.

• Mycket goda kunskaper i Word och Excel samt svenska språket i skrift.

• Strukturerad och självgående för att självständigt kunna styra sitt arbete.

• Samarbetsvillig och professionell

• Noggrann

Uppdraget startar så snart som möjligt och förväntas pågå under ca 6 månader. Det finns möjlighet att anpassa rollen så att omfattningen kan vara mellan 60–100%. Placering är på företagets kontor i Göteborg. Vissa resor till företagets andra regioner kan förekomma.

Vid frågor kontakta Caroline Woxberg, 0735-09 04 82, caroline.woxberg@flipr.se. Du ansöker med bifogat CV på flipr.se. Vi kommer att träffa kandidater löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt! Läser du denna annons i din telefon? I så fall kan du ansöka direkt med din Linkedin-profil utan att bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flipr AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 augusti 2023
  • Ansök senast: 20 augusti 2023

Liknande jobb


23 maj 2024

Kvalitetschef som vill göra skillnad!

Kvalitetschef som vill göra skillnad!

22 maj 2024

Vi söker en Kvalitetschef

Vi söker en Kvalitetschef

20 maj 2024