Interim Kommunikationschef

Interim Kommunikationschef

Arbetsbeskrivning

Interim Kommunikationschef till myndighet i Solna

Om tjänsten:
Som Kommunikationschef kommer du leda det dagliga arbetet vid kommunikationsenheten och genomföra vissa identifierade utvecklingsinsatser inom kommunikationsområdet. Som Kommuniukationschef  har du även personalansvar för ett 20-tal medarbetare på enheten. 

Kommunikationsenheten är en av sex enheter inom avdelningen för verksamhetsstöd. Avdelningen leder och samordnar planerings- och styrningsprocess med fokus på strategisk planering samt analys och uppföljning. Avdelningen ansvarar också för ekonomifrågor, säkerhetsfrågor, juridiska frågor, och HR. Vidare ansvarar avdelningen för interna och externa kommunikation samt strategiskt stöd inom dessa områden till myndighetens ledning.

Kommunikationsenheten har följande ansvar och uppgifter:
- Strategi och kommunikationsplanering
- Marknadsföring och främjande arbete
- Press, PR och opinion
- Digitala kanaler
- Eventansvar och planering
- Produktion och stöd vid rörliga medier
- Ansvar för visuell identitet
- Klarspråk och översättningar
- Kriskommunikation
- Samordning av myndighetsgemensamma kommunikationsverktyg

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsten som Interim Kommunikationschef är ett konsultuppdrag på heltid med start 15 april eller som senast 15 maj.
Uppdraget beräknas pågå till och med 30 december, med möjlighet till förlängning, dock längst tom 30 juni 2025. 

Krav för tjänsten:
• Avslutad högskoleutbildning inom kommunikation eller annan likvärdig utbildning
• Minst 3 års sammanlagd relevant erfarenhet från en ledande befattning inom kommunikationsområdet under senaste 10 åren (detta ska styrkas av minst ett referensuppdrag)
• Mycket god förmåga att samverka och leda.
• Vara strukturerad, lösningsorienterad och ha en hög grad av kvalitetsmedvetenhet

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.

Meriterande för tjänsten:
- Stor erfarenhet av digital utveckling och av att konsolidera webbplatser

- God erfarenhet av att leda och strukturera en verksamhet där prioriteringar behöver göras utifrån en strategisk riktning och minskade resurser.

- Stor erfarenhet av integrerad kommunikation samt effektivisering av innehållsproduktion för olika kanaler t.ex. nyhetsbrev, sociala medier och webb.

Om dig:
Vi söker dig med tidigare erfarenhet och som besitter teknisk kompetens inom digital utveckling. Du är väl bekant med olika teknologier, plattformar och metoder för att bygga och förbättra webbplatser.
Du är en kreativ person med utvecklat organisatoriska färdigheter. Vidare är du kapabel att fatta välgrundade beslut, kommunicera effektivt och samarbeta med andra för att uppnå mål.

Då urval sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2024-03-26
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan!

Om Adecco:
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Kontaktuppgifter
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: 
Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 alt. anki.arnquist@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2024
  • Ansök senast: 26 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023