Interim Lead buyer

Interim Lead buyer

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation
Trivs du att ha en strategisk höjd, men även operativt nära verksamheten? Ta nu chansen när vi söker en Interim Lead buyer till vår kund i Stockholm. Uppdraget har start i januari och pågår under 4-6 mån.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Som Interim Lead buyer kommer du arbeta i en aktiv internationell och växande verksamhet. Du kommer vara en del av Supply chain & Procurement som tillsamans säkerställer att företaget har ett optimalt varuflöde från leverantör till våra lager. Du kommer ha ett tätt samarbete med kvalitetsfunktion, produktions siter, samt vår koncerngemensamma funktion för inköp. Du kommer att ansvara för att utveckla leverantörsrelationer. I det strategiska och taktiska inköpet kopplat till upphandlingar och förhandlingar stödjer du vårt globala inköpsteam samt driver det på lokal nivå, vilket innebär att du kommer förhandla priser med våra leverantörer lokalt i Sverige. Tillsammans med vår kvalitetsavdelning arbetar du med till exempel leverantörsgodkännande processer och genomför leverantörsrevisioner.

Din profil

Relevant examen från Universitet eller högskola. Meriterande med Supply Chain-, Planering – eller Inköpsutbildning.Minst 3 års erfarenhet från tjänster inom Inköp, Supply Chain eller Planering, samt erfarenhet av upphandling och förhandling. God kompetens i processutveckling.Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikationen sker på båda språken.Goda färdigheter i IT-system (ERP, Officepaketet, etc.)


Du är en öppen lagspelare, som är uthållig, proaktiv, tar initiativ, tillhandahåller lösningar och tillför värde i projekt. Du är mycket strukturerad, övertygande och en god kommunikatör som fokuserar på att nå uppsatta mål och resultat tillsammans med teamet.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi önskar tillsätta uppdraget inom kort, så vi kommer löpande presentera kandidater för kunden.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på 0739252586 eller på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


10 maj 2024

17 maj 2024

Tactical Buyer to J2 Sourcing

Tactical Buyer to J2 Sourcing

17 maj 2024