Interim Maintenance Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Novare Interim & Recruitment grundades 2017 med visionen att erbjuda kompetent personal inom HR, ekonomi och administration. Genom engagerad personal som brinner för hantverket levererar vi pricksäkra matchningar och snabba resultat på våra kunders behov. Novare Interim & Recruitment är en del av humankapitalhuset Novare och tillsammans är vi experter på allt som har med medarbetare och kompetens att göra. Det kan handla om att hitta rätt person till rätt plats men också om att systematiskt analysera företagets kompetensbehov och långsiktigt utveckla medarbetarna. Läs gärna mer om oss via www.novare.se

Vill du arbeta i en stor global organisation som är marknadsledande inom sin bransch? Vill du vara med och driva en förändringsresa i ett av världens mest innovativa bolag och lyfta serviceverksamheten till nästa nivå? Detta är en fantastisk möjlighet för dig som vill fortsätta utvecklas i din ledarroll samt trivs med att arbeta strukturerat i en äkta servicekultur med kunden i centrum.
 
Om rollen
Nu söker vi efter en Maintenance Operations Manager till ett marknadsledande bolag inom hiss- och rulltrappsbranschen. Bolaget verkar globalt och präglas av flexibilitet och öppenhet, med goda utvecklingsmöjligheter. I rollen kommer du leda ett team med distriktschefer mot gemensamma mål samt utveckla den förebyggande underhållsaffären och skapa nya affärsmöjligheter för ökad tillväxt. Du ansvarar för att skapa en bra struktur och arbetssätt kring bolagets beredskapsorganisation samt verkar för en ökad produktivitet inom besiktningsverksamheten. Du ansvarar också för att leda serviceverksamheten inom Port och Dörr.
 
Här kommer säkerheten först och i rollen som Maintenance Operations Manager ligger säkerheten för både anställda och slutanvändare inom ditt ansvarsområde. Du kommer du ständigt att identifiera eventuella korrigerande åtgärder och säkerställa att de blir implementerade. Du kommer ingå i region Stockholms ledningsgrupp.
 
Din profil
För att lyckas i rollen ser vi att du är en erfaren förändringsledare med förmågan att kommunicera med självförtroende och tydlighet. Du hittar lösningar som främjar en öppen kommunikation och verkar för kunskapsutbyte och samarbete mellan olika funktioner. Du har en förmåga att se situationer ifrån ett kundperspektiv, och därav förstå vikten av att fokusera på de aktiviteter som är kritiska för kundnöjdhet. För dig är det viktigt att hålla dig uppdaterad om den nuvarande utvecklingen på marknaden och att alltid söka förbättringar.
 
Vi söker dig som har:

• En utbildningsbakgrund med marknadsekonomisk/teknisk inriktning på lägst kandidatnivå
• Tidigare erfarenhet från ledande roller med personalansvar
• Tidigare erfarenhet och kunskap av att arbeta med kundrelationer
• Erfarenhet av att arbeta med strukturerad förändrings - och projektledning
• Du talar och skriver svenska mycket väl, samt behärskar engelska
• Erfarenhet om förvaltning inom fastighetsbranschen/byggnadsindustrin är meriterande
Övrig information
Start: Omgående 
Omfattning: 6 månaders konsultuppdrag via Novare Interim & Recruitment med möjlighet till anställning hos kund
Placering: Kista
 
Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan! Klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV och Personligt Brev. Urval sker löpande och vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 mars 2020
  • Ansök senast: 12 april 2020

Liknande jobb


Avdelningschef för fastighetsavdelningen

Avdelningschef för fastighetsavdelningen

8 april 2024

Reparatörschef

Reparatörschef

3 april 2024

Fastighetschef till Ramundberget i Härjedalen

Fastighetschef till Ramundberget i Härjedalen

25 mars 2024

26 mars 2024