Interimchef till Länsstyrelsen i Värmland

Interimchef till Länsstyrelsen i Värmland

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Trivs du i en självgående roll med mycket ansvar? Perfekt! Vi söker just nu en interimchef inom verksamhetsstöd till Länsstyrelsen i Värmland.  Uppdraget förväntas starta 15 augusti och sträcker sig 9 månader framåt med möjlighet till förlängning. Du blir anställd av Randstad men arbetar ute på uppdrag hos kund med kontor i Karlstad. Det kan finnas möjlighet till visst distansarbete.

 Arbetet är heltid men med möjlighet till deltidsarbete beroende på erfarenhet.

Ansvarsområden
Som chef vid Länsstyrelsen leder du verksamheten i enlighet med Länsstyrelsens styrdokument och den statliga värdegrunden. Du är en tydlig arbetsgivarföreträdare och tar ansvar för arbetsgivarrollen. Arbetet som interimschef för Verksamhetsstöd innebär ansvar för att den operativa verksamheten inom enheten. Arbetet  bedrivs effektivt, rättssäkert och förväntad resultat uppnås inom givna budgetramar. Du har även ett  övergripande ansvar för planering och uppföljning. Du har personalansvar innebärande ledning och utveckling av medarbetarna samt bedriver ett aktivt arbetsmiljöarbete. Arbetet genomförs i dialog och nära samverkan med såväl medarbetare som administrativ chef och i samarbete med andra chefer inom myndigheten.

Kvalifikationer
Som person är du noggrann, har en god problemlösningsförmåga och är  resultatinriktad. Vidare arbetar du bra med andra och har ett lyhört förhållningssätt och är tillmötesgående i ditt bemötande. 

För att lyckas i denna roll har du följande: 


En relevant akademisk utbildning inom området.
Tidigare erfarenhet som chef (minst 3 år) över flera administrativa funktioner inom statlig verksamhet.  
Tidigare erfarenhet av budget och personalansvar. 
Kommunicerar obehindrat i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För övrig information: maria.perez@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 5 juni 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Myndighetschef

15 maj 2024

Site Manager

Site Manager

14 maj 2024

enhetschef till Medborgarskolan

enhetschef till Medborgarskolan

14 maj 2024