Interimschef inom backoffice till bank i Stockholm

Interimschef inom backoffice till bank i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en Interimschef till Backofficefunktion Ekonomi & Finans med placering på Gärdet i Stockholm

Är du en engagerad och driven chef inom redovisning, reskontra och systemförvaltning som är på jakt efter ett nytt och spännande uppdrag? Rollen är ett vikariat på minst 1 år och du kommer ha övergripande ansvar för den operativa leveransen inom processer så som reskontror, betalningar, fakturering, anläggningsregister, moms- och skatterapportering samt systemförvaltning av fyra applikationer inom ekonomiobjektet. Du rapporterar till chef Redovisning och Rapportering.Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

En Interimchef inom vår organisation ansvarar för att leda och driva allt ifrån mindre till större grupperingar mot uppsatta mål samt att representera och stötta gruppen och dess individer i en sund och hållbar arbetssituation. Rollen som Interimchef ställer stora krav på ledaregenskaper, strategiskt tänkande samt att snabbt sätta sig in i nya situationer och fatta beslut. Personen förväntas därför ha erfarenhet som innefattar personalansvar samt vana att arbeta med budget och målsättning. Som person är du prestigelös och rättvis samt förstår och kan anpassa dig efter situationen för att uppnå önskade resultat och engagera medarbetarna. Ansvarar även för att besluta i frågor rörande omfattning, resursbehov, kompetensbehov, budget och deadlines inom givna ramar att bidra till processförvaltningen med förbättrings- och förändringsförslag främst avseende verksamhetsutveckling

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att ha personalansvar för ca 15 medarbetare. Detta innebär att du på ett modigt och tryggt sätt kan leda din grupp i ett kontinuerligt arbete med att vidareutveckla processer i ett långsiktigt, pågående förändringsarbete. 

Rollen innebär att på övergripande nivå säkerställa att ett kvalitativt och effektivt arbete utförs samt att med god kunskap inom området kunna stötta dina medarbetare. Tillsammans med ledningsgruppen arbetar du för fortsatt förbättring och strävan att vara en lärande och framåtlutad organisation, där alla har möjligheter att utvecklas och stimuleras. I ditt ledarskap ingår det att handleda och vägleda din grupp mot gemensamma mål, men även våga utmana och vara kravställare vid behov.

Vi befinner oss i en större transformation inom Ekonomi & Finans där bl.a. implementering av nytt ERP-system kommer bli en del av din och din grupps vardag kommande år. I samband av implementationen kommer din roll vara viktig i det gemensamma arbetet av nya arbetssätt och processer samt stötta medarbetarna i denna förändringsresa.

Värt att veta

Du arbetar hos vår kund, som är en bank med placering i Stockholm. Uppdraget sträcker sig mellan 15 jan 2024- 31 jan 2025.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har akademisk utbildning med ekonomisk inriktning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har minst 5–10 års erfarenhet som ledare inom ekonomiområdets transaktionsintensiva processer. Vi ser att du har arbetat i en shared serviceorganisation, reskontror, betalningar, skatterapportering och systemförvaltning och att du har arbetat med utvecklings- och förändringsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av agilt arbetssätt och styrning. Du är en god kommunikatör och du utrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi söker dig som brinner för ledarskap samt av att driva förbättringar. Som ledare beskriver du dig som modig, nytänkande och beslutsam. Du är en kommunikativ såväl som inlyssnande person som värdesätter en nära och öppen dialog mellan medarbetare där man lär av varandra. Såväl i ditt ledarskap som i dina övriga åtaganden har du ett affärsmässigt förhållningssätt med uppdraget i fokus.

Som person är du trygg i din yrkesroll samt har förmåga att leda dig själv samt dina medarbetare. Vidare trivs du i en organisation med ett högt tempo och därför är det viktigt att du har ett flexibelt och anpassningsbart förhållningssätt. 

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2023
  • Ansök senast: 5 januari 2024

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


13 maj 2024

13 maj 2024