INTERNATIONAL KEY ACCOUNT MANAGER till snabbt växande företag

INTERNATIONAL KEY ACCOUNT MANAGER till snabbt växande företag

Arbetsbeskrivning

Brinner du för försäljning och vill följa med på en resa med ett snabbväxande företag inom medicinska skydds & engångsprodukter?
Vi letar efter våra nästa begåvade International Key Account Manager som vill lyfta organisationen till nya höjder och nya marknader i Europa!
Därför är du vår nästa International Key Account Manager
För att du har höga ambitioner och vill spela en central roll inom försäljning och affärsutveckling hos oss
För att du vill vara en drivkraft i att accelerera tillväxt och lönsamhet internationellt
För att du gillar att jobba självständigt och är van att omvandla mål till konkreta handlingsplaner


Om rollen
Som heltidsanställd International Key Account Manager kommer du att få ta stort ansvar för säljprocesser, allt från nyförsäljning till utveckling av stora befintliga kunder: primärt i norra Europa. Det är inte ovanligt att besöka mässor, utställningar och kunder
Du kommer att få möjlighet att sätta egen prägel på säljorganisationen bland annat genom att vidareutveckla processer/rutiner, identifiera automatiseringsmöjligheter och initiera nya sätt att nå fram till kunder
Du kommer att vara baserad på vårt kontor i vackra Särö, ungefär 20 km söder om Göteborg där du initialt får introduktion av vår CEO och CMO



Vem är du?
Vi ser gärna att du har gedigen erfarenhet av B2B försäljning med goda referenser
Du är socialt begåvad, gillar att bygga relationer och har lätt för att etablera trovärdighet
Du är självgående, övertygande i din presentation och en riktig doer!


Meriterande
Utbildning eller arbetserfarenhet inom följande områden:
Dental
Office Supply
Clean & Facility
HoReCa (Hotell, Restaurang & Catering)
Språkkunskaper utöver svenska och engelska gärna holländska, tyska eller finska



Vad vi erbjuder
Förmågan att påverka och forma din resa hos oss
Flexibla arbetstider och på distans/annan ort när det behövs
Attraktiva bonussystem
Friskvårdsbidrag
All utrustning du behöver för att jobba bekvämt



Om oss
Amabilia Medical är en nordeuropeisk tillverkare/distributör av medicinsk och personlig skyddsutrustning. Vårt huvudkontor ligger i Särö, Kungsbacka.
I Amabilia Medicals företagsgrupp har vi över ett kvarts sekel erfarenhet av produktion, design, utveckling och logistik. Under Covid-19 pandemin har vårt affärsområde Medicare expanderat mycket kraftigt. Vi införskaffar våra PPE och medicinska produkter från noggrant utvalda och kontrollerade partnerfabriker, några av världens ledande och största tillverkare. Alla produkter är av högsta kvalitet, dokumenterade och fullt godkända av ackrediterade testinstitut.
Vi är en betrodd och långsiktig leverantör till myndigheter, regioner, sjukhus, dentalkliniker, apotek, kontorsleverantörer, samt flertalet andra företag och industrier inom olika branscher i både Sverige och internationellt.
I företagsgruppen ingår även bla SCANDINAVIAN DESIGN GROUP WEST AB som är ett familjeägt design- och produktionsbolag, grundat år 2000.
Vägen framåt
Ansökan ska innehålla CV och gärna kort summering om varför just du är vår nästa stjärna!
Urval sker löpande. Vi ser gärna tillträde snarast, men är flexibla för rätt kandidat.
Ansökan skickas per mail till job@sdgab.com. Märk ansökan med ” International Key Account Manager Amabilia”.
Mer om oss https://www.amabiliamedical.com/
Varmt välkommen med din ansökan!
PS. vi önskar ej hjälp med rekrytering av 3:e part

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amabilia Medical AB Särö
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 9 februari 2024
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Postadress

Västra Särövägen 83
Särö, 42942

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

1 april 2024