Internkommunikatör med journalistisk ådra!

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en positiv, iderik och drivande internkommunikatör till ett av landets ledande företag inom bygg & fastighetsbranschen.De söker dig som vill arbeta med internkommunikation; skriftlig, muntlig, uppsökande och mottagande. INFORMATION OM TJÄNSTEN: Vår kund har genomdrivit en stor satsning och implementerat nya riktlinjer och rutiner kring inköp, logistik och leverantörer som gäller för hela den svenska organisationen.Satsningen innebär ett effektivare och mer kostnadseffektivt sätt att hantera organisationens inköp på.I samband med implementationen har en grupp utsetts som ansvarig för att kommunicera de positiva förändringar som genomförs ut i organisationen och även samtidigt informera och supportera organisationen i inkommande frågor gällande de nya rutinerna och systemen.Projektet har nu kommit en bit på vägen och företaget behöver utöka sin support- och kommunikationsgrupp på två personer med ytterligare en drivande, iderik, positiv och kommunikativ person. Du kommer i din roll att ha löpande kontakt med de regionala kontoren, svara på frågor, fungera som support i användningen av det nya inköpssystemet och förmedla de positiva fördelarna med framtagna rutiner.Du kommer också att ansvara för supporten kring en nätbaserad leverantörsportal.I din roll ingår även en journalistisk del där du kommer att arbeta med att samla ihop information, göra research och genomföra intervjuer samt skriva reportage i bl.a. nyhetsbrev och på intranät. VEM SÖKER VI: Vi söker dig som har minst tio års arbetslivserfarenhet och gärna har haft en roll där du ansvarat för att implementera förändringar på en avdelning, i en organisation eller liknande.Har du erfarenhet av liknande roller som internkommunikatör så är det en stor fördel.Du tycker om att arbeta i en utåtriktad funktion och kan engagera människor och förmedla information på ett positivt sätt.Du har också god erfarenhet av att kommunicera information i skrift då du ansvarar för att skriva artiklar som visar goda exempel från organisationen. Det absolut viktigaste för tjänsten är att du är positiv, tålmodig och drivande och att du kan engagera andra.Du inser utmaningarna med ett förändringsarbete och ser skillnaden mellan att beordra och att engagera till att använda nya rutiner.Du är initiativrik och nytänkande och kommer med nya ideer som kan utveckla verksamheten.Du gillar problemlösning och du kan ställa krav om det behövs.För att söka tjänsten ser vi gärna att du skickar din ansökan till oss med en beskrivning av varför du är intresserad av tjänsten och vilka erfarenheter som du har med dig som passar för rollen.Självklart kommer vi att besvara alla ansökningar.Sista ansökningsdag är den 11 maj men skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.Vi vill gärna komma i kontakt med dig! Välkommen!!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Ahlén
0708-338419
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-42 94 71
Maria Ahlén

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flexlife AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 maj 2008
  • Ansök senast: 11 maj 2008

Besöksadress

Bäckstensgatan 9, Mölndal
None

Postadress

Bäckstensgatan 9
Mölndal, 43149

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024