IP Tekniker, IP Access Operations, Networks

Arbetsbeskrivning

Telenor Sverige är en helhetsleverantör av telekommunikationstjänster vars nät täcker 99 procent av landets befolkning. I Telenor Sverige ingår även Bredbandsbolaget och Glocalnet. Tillsammans har de över 2 miljoner abonnenter, en årsomsättning på 11,7 Mdr SEK (2011) och cirka 2100 anställda.

IP/SDH-tekniker med driv

Du blir en del av:
Gruppen IP Access Operations som är en grupp inom Network Operations på Telenor. IP Access Operations har ett brett ansvarsområde med ansvar för både leverans och 2:nd line support av både Telenors och Bredbandsbolagets företagstjänster. Det innebär typiskt konfigurering, aktivering av kundroutrar samt felsökning på våra olika plattformar.

Du får: 
Möjlighet att arbeta med aktivering och konfigurering av Telenors och Bredbandsbolagets företagstjänster i det fasta nätet vilket bland annat innebär konfigurering, aktivering och driftsättning av CPE-utrustning. Gruppen har även en viktig roll som 2nd line Support till Telenors företagssupport, TCC.
Arbetet förutsätter många kontaktytor, både inom och utom bolaget där din förmåga att kommunicera och lösa komplexa problem effektivt värdesätts högt.

Andra saker som ingår i rollen:

–         Felsökning/felavhjälpning på IP-nät, tjänstesystem, transmissionsnät med mera

–         Tätt samarbete med tekniker, våra olika affärsområden/divisioner, entreprenörer, leverantörer och våra kunder

–         Koordinera/driva problemutredningar tillsammans med Kundservice, 3rd line inom egen nätorganisation, leverantörer samt i många fall även kund.

–         Koordinera, lösa och följa upp kundärenden

–         Utskick, koordinering och uppföljning av tekniker från fältservice

–         Ständigt utveckla våra arbetssätt, processer och avdelningens prestationer


Du kan:

–         Du har erfarenhet från arbete med nätverksteknik, switching/routing, gärna från telekom med god förståelse för system och nätverksuppbyggnad.

–         Kunskap om Checkpoint FW1, DHCP, V-Lan, LAN/WAN

–         God erfarenhet från felsökning i IP-baserade nät

–         God kunskap om TCP/IP och SDH

–         God teknisk förståelse för stödsystem och dess användning

–         Är van att arbeta med förändrings- och förbättringsarbete

–         Vana att hantera kunder på ett affärsmässigt sätt

–         Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

–         Det är meriterande om du har certifiering inom Cisco CCNA/CCIP

–         Erfarenhet från telekom-/operatörsvärlden är meriterande

–         Kunskaper inom Telenors tjänsteplattformar är meriterande

Du är:
Som person är du drivande, serviceinriktad och initiativrik. För att nå framgång i rollen krävs att du har god samarbetsförmåga och att du kan arbeta självständigt med egna initiativ för att lösa problem och åstadkomma resultat. Hög arbetskapacitet och förmåga att hantera stress är också viktig för att lyckas i rollen.

Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra; Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Sök:  
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Patrik Rohdin, rekryterande ledare, 0734-417092, patrik.rohdin@telenor.com. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta Lena Hjalmarström, HR Business Partner, 0734-417102. Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!


Sista ansökningsdag: Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2013-07-19.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Lindell

Andreas Friman
+46 73-441 71 95

Sammanfattning

Besöksadress

Katarinavägen 15
None

Postadress

Campus Gräsvik 12
Karlskrona, 37180

Liknande jobb


13 april 2010

1 augusti 2010

Kommunikativ marknadsanalytiker

22 mars 2010