IT-Förvaltningsledare/Tjänsteansvarig inom Infrastruktur, Stockholm

IT-Förvaltningsledare/Tjänsteansvarig inom Infrastruktur, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm

- Uppdragslängd: Ca. 12 månader

- Uppdragsstart: Enligt ök.

- Sista ansökningsdagen: ansök snarast

- Omfattning: 100%

- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Arbetsbeskrivning
Kunden söker en tjänsteansvarig inom avdelningen IT-drift för ett infrastrukturellt förvaltningsobjekt. Förvaltningsobjektet ansvarar för kundens tekniska plattform med allt från servrar, operativsystem och databaser.

Uppdraget som tjänsteansvarig innebär att ansvara för att utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I denna roll ingår även ansvar för objektets budget, objektets avtal samt ansvar för att rapportera progress, KPI arbeten och utmaningar till styrgrupp.

Arbetsuppgifter:

- Ta fram och verkställa objektets förvaltningsplan.

- Leda förvaltningen inom ramen för objektets förvaltningsplan och därmed ansvarsområden.

- Koordinera och administrera pågående aktiviteter inom förvaltningen.

- Rapportera till och driva aktiviteter i nära samarbete med enhetschefen och objektsägare inom IT.

- Ansvara för objektets budget i nära samarbete med enhetschefen.

- Upprätta och underhålla avtal med leverantörer.

- Stötta objektets tekniker i det dagliga arbetet med allt från prioriteringar, inplaneringar av ändringar, processer och rutiner.

- Leda och bidra till ett mer Lean/agilt förhållningssätt.

- Leda och bidra till att öka förmågan avseende olika prioriteringsmekanismer på såväl kortare som längre sikt.

- Leda olika typer av forum och konstellationer för att kunna jobba med förbättringar, värdeskapande och retrospektiv.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 4 års arbetslivserfarenhet som tjänsteansvarig/förvaltningsledare alt. chef/teamledare inom Infrastruktur.

- Minst 4 års arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar.

- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att hantera avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer.

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbetsleda team.

- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att jobba med ITIL i olika roller, såsom processledare och processägare.

- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att jobba utifrån Lean/agila metoder och principer.

- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Arbetslivserfarenhet av att arbeta i säkerhetskänslig verksamhet.

- Minst 4 års arbetslivserfarenhet av att hantera avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer.

Önskemål om personliga egenskaper:

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga.

- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning.

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation.

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende.

- Arbetar självständigt och målinriktat.

- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter.

- Förmåga att arbeta i grupp.

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons

- I ansökan anger du ett kravställt timpris

- Lägg in ett CV på svenska i word-format

- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.

- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2023
  • Ansök senast: 18 april 2023

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Projektkoordinator

Projektkoordinator

29 maj 2024

28 maj 2024

28 maj 2024