IT Helpdesk

IT Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Vill du utvecklas inom IT Support? Har du ett par års erfarenhet inom ett liknande arbete så ser vi fram emot din ansökan.

Om tjänsten
• Ge användarsupport gällande mjuk- och hårdvara till företagets användare.
• Ta emot inkommande problembeskrivning via mail och telefon, samt registrera dessa i ärendehanteringssystemet
• Identifiera problem, och att sätta det i ett större sammanhang för att hitta bästa möjliga lösningen
• Sköta IT-administration gällande exempelvis kontoadministration, licenshantering, beställningar etc.
• Arbeta med utrullningen från Windows 7 till Windows 10
• Framförallt söker vi någon som har arbetat med katalogtjänster (Active Directory)


Vem är du?
• Avslutad eftergymnasial utbildning inom relevant område, teknik/IT
• 2-3 års erfarenhet av liknande roller
• Erfarenhet av att arbeta i servicedesk/inom IT support med tillhörande arbetsuppgifter
• Kunskaper i Office365, Windows 10, hårdvara och mjukvara
• Erfarenhet av Active Directory, Office365 (hybrid), Azure
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska




Vår kund är ett stort bolag inom finans och har sitt huvudkontor i centrala Stockholm. Start kommer att ske så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecka Ekberg

Johanna di Sivo

Johan Rundqvist

Tobias Munoz

Maria Thunholm Reinhold

Robert Gadomski

Johan Rundqvist

Tobias Munoz

Anna Höggren

Maria Thunholm Reinhold

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia IT AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2021
  • Ansök senast: 15 november 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

1 juni 2024

1 juni 2024

1 juni 2024