IT Konsult till huvudkontoret

Arbetsbeskrivning

OFFICE Management är en heltäckande leverantör inom dokumenthantering, telefoni, visuell kommunikation, IT, konferensrumsutrustning, diktering, dryckesmaskiner, kontorsservice och förbrukningsmaterial. Vi erbjuder våra kunder kompletta helhetslösningar och samarbetar med marknadens bästa leverantörer.

Idag finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Uppsala och Oslo med ca 300 anställda. Med en omsättning 2013 på närmare 800 miljoner är vi en organisation som kännetecknas av engagemang, kvalitet och affärsfokus. Mer information finner du på www.officemanagement.se

Vi fortsätter att växa och behöver nu förstärka vår IT-avdelning med ytterligare en IT-konsult.

Arbetsbeskrivning
Som IT-konsult arbetar ingår du i ett team med blandad kompetensnivå och hanterar avancerade ärenden åt Office Managements kunder. Typiska arbetsuppgifter är att felsöka system som inte fungerar, installera nya applikationer, installera servrar och nät, arbete med virtuella servrar samt att arbeta med mer komplexa ärenden i CRM.

Du kommer tillbringa ungefär hälften av din arbetstid på kontoret och resterande ute hos kund där du sköter installationer, serverkonfiguration, nätkonfiguration och test. Du arbetar i nära samarbete med din teamleader och ansvarar självständigt för leverans av diverse projekt.


Vem är du?
Vi tror att du som söker denna tjänst är generalist inom IT och att du har två till tre års erfarenhet av branschen och av brett arbete på Microsofts server och klient plattformar. För att lyckas i rollen som konsult så är det viktigt att du förstår vikten av god service. Du måste ha lätt för att samarbeta och att upprätthålla en god kommunikationsförmåga med kunder, leverantörer samt den interna organisationen. Som person är du kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad, självständig och har stort teknikintresse.

På Office Management arbetar ”plus-människor” – människor som har en positiv grundsyn och som gör sitt bästa i alla lägen. För att trivas hos oss så bör du därför även ha en stor social kompetens och en positiv grundsyn samtidigt som att du är flexibel i ditt sätt. Förutom att du självklart ska vara en trevlig kollega som bidrar till att utveckla vår verksamhet så ska du vara resultatinriktad och alltid vara beredd att ge våra kunder, våra leverantörer och dina kollegor bästa möjliga service.


Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig en fantastisk arbetsplats med en otroligt stark gemenskap. Där vi har roligt på jobbet och där vi känner att vi har ett innehållsrikt och intressant arbete. Att stötta och hjälpa varandra i vardagen är för oss en självklarhet. Vi erbjuder vår personal alltifrån Rikslunchkort, fredagsfrukost, kick-offer, fester, friskvårdsbidrag och framförallt Sveriges härligaste kollegor!

Möjligheterna för karriärsavancemang är mycket goda då vi lägger stort fokus på utbildning och utveckling av vår personal.

Då vi arbetar för en rökfri arbetsmiljö söker vi dessutom dig som är icke-rökare.

Tillträde till tjänsten sker efter överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Är det dig vi söker? Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Urval kommer att ske löpande. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Andrea Brönnegård (HR Business Partner) eller Thomas Wahlström (rekryterande chef) på telefon 08-734 30 00.

Välkommen till vår framtid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mari Larsson
08-734 30 00
Therese Wessman
08-734 30 00
Johanna Wiberg
23207
Andrea Brönnegård

Sammanfattning

Besöksadress

Skalholtsgatan 6-8
None

Postadress

Skalholtsgatan 6-8
Kista, 16422

Liknande jobb


16 maj 2024

IT-Tekniker

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024