IT-koordinator

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett meningsfullt jobb inom IT och tycker du att infrastruktur och samhällsutveckling är viktigt? Då har vi en spännande IT-koordinatorroll med stor variation och påverkansmöjligheter.


IT-koordinator

Arbetsuppgifter

Trafikverkets IT-organisation IKT (Informations- och kommunikationsteknik) har ett helhetsansvar för IT och telekom inom Trafikverket, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Som medarbetare inom IT-organisationen får du möjlighet att vara med och bidra i en spännande förändring. Digitaliseringen ställer allt större krav på Trafikverket och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Som pålitlig, engagerad och modig medarbetare får du möjlighet att delta och bidra i den fantastiska digitaliseringsresa som pågår.
Avdelningen ansvarar för att leda och samordna arbetet för avdelningens IT-leveranser till Färjerederiet, Förarprov samt centrala system och IT-infrastruktur för underhålls- och trafikverksamheten på verksamhetsområdena Underhåll och Trafik.
Väg IT är en avdelning inom verksamhetsområdet IKT och vi är cirka 60 medarbetare. Vi jobbar framför allt med tekniknära förvaltning och IT-lösningar kopplat till vägtrafiksystem. Leveranserna innefattar exempelvis systemutveckling, drift och förvaltning av system för att hantera kunskapsprov, planering av vägtrafik, vägtrafikledning och olika varianter av trafikinformation.
Enheten Verksamhetsstyrning består av samlade kompetenser och förmågor och dina framtida kollegor kommer bland annat vara verksamhetsutvecklare, lösningsarkitekter eller produktionssättningsledare.
Nu söker vi som sagt dig som gillar varierande arbetsuppgifter och vill ha en roll att växa i. I den här rollen kommer du bland annat att vara delaktig i och bedriva olika utredningsarbeten inom Väg IT som till exempel kartläggningar av organisation eller system. Du kommer att ingå i ett team inom vårt verksamhets- och ledningsstöd som ansvarar för aktiviteter som berör hela avdelningens leveranser. Du kommer att arbeta som ett administrativt stöd, till exempel i form av verksamhetsuppföljning och framtagande av presentationer och dokumentation. Som IT-koordinator kan du också bli delaktig i olika projekt inom verksamheten.

Övrig information

Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
Möjliga placeringsorter för den här tjänsten är Borlänge, Göteborg, Linköping, Uppsala eller Örebro.

Kvalifikationer

Det går inte att komma ifrån klyschorna här - vi söker dig som har god samarbetsförmåga, är flexibel och samtidigt strukturerad. Du behöver ha tillräcklig ordning på ditt eget arbete så att du i din stöttande roll skapar ordning för dina kollegor och kan leverera i tid. Eftersom det är en bred roll och du kommer att arbeta i många olika delar av verksamheten måste du trivas med att ha många pågående uppgifter samtidigt. Och slutligen är du en person som kommer få många kontakter och samarbetskonstellationer, så det måste också vara en styrka hos dig.
Utöver din personliga profil så ser vi också att du har universitets- eller högskoleutbildning inom IT eller motsvarande utbildning, alternativt erfarenhet som av Trafikverket kan bedömas som motsvarande. Du har också några års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter. Erfarenhet och därigenom mycket goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel och Power Point) är också viktigt. Slutligen kräver vi goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
Det är meriterande att ha arbetat i en IT-organisation liksom att ha arbetat mot ledningsgrupp och kanske tagit fram beslutsunderlag. Och i vår organisation är det aldrig fel att ha arbetat med systemutveckling.

Ansökan

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
#LI-BS1
#LI-Hybrid

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2023
  • Ansök senast: 4 oktober 2023

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


klienttekniker

klienttekniker

12 april 2024

Förvaltningsledare IT

8 februari 2024

Learning & Development Specialist

Learning & Development Specialist

25 januari 2024