IT-Samordnare till Jokkmokk!

IT-Samordnare till Jokkmokk!

Arbetsbeskrivning

Vi på Academic work söker nu åt kunds räkning en IT samordnare till Jokkmokk för ett kortare uppdrag på deltid. Har du tidigare erfarenhet av arbete med It support eller ett brinnande intresse för IT? Ansök idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
I Rollen som IT-samordnare kommer du att arbeta med samordning samt uppföljning med leverantör. Du kommer att arbeta hos en myndighet i Kiruna, Jokkmokk eller Tärnaby. Uppdraget stäcker sig från 2024-04-15 till och med 2024-06-20 med möjlighet till förlängning efter semesterperioden. Du kommer att arbeta halvtid, 4 timmar per dag alternativt 8 timmar varannan dag.

Du kommer att vara anställd som konsult för Academic Work här erbjuds du stora möjligheter att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för IT-drift med stöd av driftleverantör
* Ansvar för att hantera avvikelser inom IT-drift genom att belysa och lyfta frågor och händelser som inte följer rutiner och riktlinjer
* Uppföljningsmöten med leverantörer inom IT-området
* Beställning, kravställning, koordinering, uppföljning och utveckling inom IT-drift och infrastruktur tillsammans med verksamhetsansvariga
* Delta i arbetet med upphandlingsunderlag för IT-tjänster och -produkter tillsammans med verksamhetsansvariga
* Tillse att IT-säkerheten efterhålls och medvetandegöra medarbetarna om IT-riske
* IT-samordning mellan avdelningarna
* Medverkan och stöd i införande och utveckling av digitala verktyg och hjälpmedel


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av arbete inom It support, service desk eller liknande.
- Har avklarad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- Har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- Har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
- Har kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
- Kan kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Då uppdraget startar omgående ses det som meriterande om du bor på någon av ovan nämnda arbetsorter.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- kommunikativ
- Initiativtagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2024
  • Ansök senast: 29 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


4 december 2023

Tjänst, Konsultuppdrag

Tjänst, Konsultuppdrag

2 december 2023

1 december 2023

IT-koordinator

IT-koordinator

1 december 2023