IT-SAMORDNARE TILL WSP!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort tekniskt intresse samtidigt som du älskar att samordna och koordinera? Är du även en serviceperson ut i fingerspetsarna? Då har vi rollen för dig! Som IT-samordnare på WSP arbetar du med samordning och support av IT-relaterade ärenden inkommande från dina kollegor. Du arbetar i en bransch där det händer mycket framöver och på ett företag som har siktet inställt på att växa, både nationellt och internationellt! Sök tjänsten redan idag då vi går igenom urvalet löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker två IT-Samordnare till WSP. Du utgår från deras kontor i Hammarby Sjöstad och Globen. Gruppen är sammansvetsad och det är god stämning på kontoren. Här finns en bredd av olika personligheter och stämningen beskrivs som öppen, rolig och lättsam med högt till tak. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos WSP. Uppdraget kommer att vara på 60% tillsvidare.

Som IT-samordnare arbetar du med att samordna alla IT-relaterade ärenden inkommande från dina kollegor, främst supportärenden. Du supportar båda kontoren men uppdelningen är 2 dagar per vecka på Globenkontoret och 1 dag per vecka på Lumakontoret. Totalt supportrar du ca 300 personer både onsite och via remote (telefon, remote verktyg samt via mail). Du kommer få gott om vägledning av din närmsta chef som har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, men du behöver också lägga upp tydliga planeringar och strukturer själv då det är en självständig roll. Du arbetar hela tiden nära tekniken och du rör dig mellan olika system och program. Rollen innebär en hel del kontakt med WSP’s 2nd line som du har kontakt med främst när det kommer till hantering av ärenden.
En introduktion kommer ges till arbetet under din första vecka.

ARBETSUPPGIFTER
* Supporta WSP’s anställda och felsöka i PC; Windows 7, 8 och 10


* Beställning av och enklare support av mobiltelefoner
* Vara behjälplig med support av printers
* Support av trådlöst och vanligt nätverk samt support av videoutrustning i konferensrum
* Administration kopplat till mobilabonnemang, licenser
* Hantera kontakten med 2nd line vid supportärenden såsom att lägga caset till 2nd line och sköta hela kontakten med dem tills ärenden är åtgärdat


Tjänsten passar dig som har arbetat i en Helpdesk tidigare och som trivs i en koordinerande roll och som nu vill ta nästa steg. Du trivs i en bred, serviceinriktad roll där du får möjlighet att bredda dina kunskaper inom IT och ha många kontaktytor.

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar och vill arbeta vid sidan av studierna


* Älskar service och har ett stort tekniskt intresse
* Har kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som skrift. Den dagliga kommunikationen sker mestadels på svenska men koncernsspråket på WSP är engelska
* Vi ser även att du kan ha erfarenhet från en serviceorienterad roll och vara självlärd inom IT, om du inte har en utbildning eller arbetsrelaterad erfarenhet inom IT


Som person är du en riktig serviceperson ut i fingerspetsarna! Du är tillmötesgående, social och trivs i en roll där du får hjälpa andra. Du är självgående och lösningsorienterad där du känner att det är en rolig utmaning att hitta lösningar när nya utmaningar dyker upp. Det är viktigt för dig att ha en bra struktur i ditt arbete och du har en god känsla för vad som ska prioriteras nä du får flera ärenden tilldelade på samma gång!

ÖVRIG INFORMATION


* Start: omgående
* Omfattning: 60%. Flexibla arbetstider i samtåd med WSP
* Kontaktuppgifter: elin.hakanson@academicwork.se
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och WSP:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work sts04@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • 60% Flexibla arbetsdagar
  • Publicerat: 20 oktober 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

Servicetekniker

Servicetekniker

2 april 2024

7 mars 2024