IT Service Desk till PostNord

IT Service Desk till PostNord

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa där du är spindeln i nätet i kring att hantera incidenter och beställning kring IT området på en av Nordens största bolag? Gillar du att arbeta i en snabbt föränderlig miljö där du får möjlighet att utvecklas i ett dynamiskt team? Då är rollen som IT Service desk hos oss något för dig! Här får du som brinner för IT, är serviceminded och tycker om att fokusera på kundupplevelsen bidra till något stort där du kommer ha en väldigt betydande betydande roll. 

Ansvarsområden
I din roll hos oss kommer du ingå i ett team på ca 22 personer som arbetar i IT Service Desk idag där en del av teamet sitter i Stockholm/Solna och andra delen i Köpenhamn, men vi arbetar alla tillsammans. Ditt ansvar kommer vara att hantera IT-incidenter, serviceförfrågningar och relaterade frågor. Du stödjer både interna PostNord-användare i relation till administrations- och produktionssystem och Postombud i Sverige. Vi står nu inför en omfattande transformation som innefattar implementering av moderna verktyg och arbetssätt med syftet att bli en effektiv servicedesk. Vidare i din roll som IT Service Desk-agent arbetar du med olika typer av IT-ärenden via telefon och mail.


Sammanfattningsvis, kommer du alltså få arbeta i en bred roll och beröra områden som till exempel;


Att erbjuda IT-support genom att skapa och överlämna interaktioner, incidenter och serviceförfrågningar
Analysera incidenter, bestämma prioritet och eskalera till rätt mottagare
Kommunicera med användare,  och leverantörer och sakägare
Delta i möten med kollegor, interna intressenter och/eller leverantörer för att ta itu med åtgärder och förbättringar
Fördjupning inom något område som intresserar dig, t ex i vår transformation

Vi erbjuder dig:
- Arbeta i en nordisk och dynamisk miljö
- Friskvårdsbidrag & tillgång till kontorets gym och simhall
- Personalförmåner genom PostNords egen personalstiftelse - PostNord Plus
- Bra tjänstepensionsvillkor
- Stora utvecklingsmöjligheter

Välkommen med din ansökan!

Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, julia.rhonnstad@randstad.se.

Kvalifikationer
För att passa in i rollen hos oss så tror vi mycket på din personlighet, att ha rätt mindset där du är serviceinriktad och fokuserar på kundupplevelsen som är nyckeln till framgång i vårt team. Du gillar att arbeta i en snabbrörlig organisation med ett högt tempo och brinner för IT. Vi ser gärna att du har erfarenheten från Service desk sedan tidigare och arbetat med liknande arbetsuppgifter eller i en liknande roll. För att kunna genomföra ditt dagliga arbete behärskar du både svenska och engelska flytande i både tal och skrift då du även kommer ha kontaktytor utanför Sverige. Vi arbetar i Jira Service Management tool så detta meriterande om du har med dig sedan tidigare, samt erfarenhet av ITIL framework.

Som person är du noggrann och analytisk och har förmågan att sortera komplex information och dra slutsatser av det. Du har ett arbetssätt som är inkluderande, strukturerat och du är stolt över att göra ett bra arbete. Du kan hantera stress och stor arbetsbelastning då och då. Du har även intresse av att vara med på en transformationsresa och arbetar med ständiga förbättringar.


Vi ser gärna att du vill utvecklas på lång sikt i vårt team där vi kan ge dig goda utvecklingsmöjligheter och chans att bidra till PostNord IT-framtid!

Krav:
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Arbeta heltid
Serviceminded och kommunikativ 

Meriterande:
- Erfarenhet från tidigare roll som Service Desk eller liknande arbetsuppgifter 
- Erfarenhet från arbete inom IT
- Erfarenhet av ITIL

Ansökan
Välkommen med din ansökan!

Urval sker löpande och vi önskar din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad Technologies, för frågor om rollen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Rhönnstad, 0729872754, julia.rhonnstad@randstad.se.

Om företaget
Vi gör vardagen enklare!
PostNord är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Vi säkerställer tillhandahållandet av en posttjänst till hushåll och företag i Sverige och Danmark. Vi strävar efter att göra vardagen enklare och mer hållbar för alla som bor och arbetar i Norden. Vi är ansvarsfulla, modiga och engagerade och leder effektivt förändring oavsett om vi leder oss själva eller andra. Vi lägger stor vikt vid lagarbete, uppriktighet och positiva relationer på arbetsplatsen. Vi bygger vidare på vår framgång och lär oss av både kollegor och misstag. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund. Du blir därför en del av en arbetsplats med stor mångfald vilket bidrar
till bättre resultat för verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024