IT Service Manager

Arbetsbeskrivning

IT Service Manager

Till Santa Marias huvudkontor i Mölndal söker vi nu ytterligare en Service Manager.

Vi på Santa Maria och Paulig Group söker nu en driven och lösningsfokuserad Service Manager där ditt huvudansvar kommer vara att ta ansvar för våra produktionsnära applikationer och ett delansvar som Service Manager för AX. Du kommer att komma in i en spännande tid där vi arbetar med att gå från en lokal IT-organisation till en central funktion där vi tillsammans med övriga Paulig IT tar ansvar för att leverera superb IT till våra olika verksamheter.

Välkommen till oss! Du kommer att utvecklas, du kommer utmanas och du kommer växa.

Ditt första år hos kommer vara utmanade, ingen mening med att sticka under stolen med det, men du kommer få möjlighet att påverka hur vi arbetar i framtiden? vi har ett nyimplementerat ERP-system, vi har gått in i ny leveransform. Detta kommer vara en resa där du får möjlighet att växa i din roll och där kommer få många olika kontaktytor inom hela Paulig och Santa Maria. Tycker du detta låter spännande och om du vet vad en Service Manager ska göra ? då tar vi gärna ett samtal med dig. Behöver du mer information fortsätt då att läsa.

Var finns du? Du kanske är konsult idag och vill ta steget till att se hela kedjan, kanske jobbar du i en verksamhet där ni har väl uppsatta processer och vill ta steget till en mer utmanade miljö där allt i inte klart.

Vi söker dig med några års erfarenhet och en bred kunskap inom IT-området, gärna såväl teknisk som kompetens inom applikationsutveckling. Du har en naturlig känsla och vana vid att sätta dig in i olika verksamheters IT-behov. Du har god förmåga att dokumentera och föra dialog på såväl svenska som engelska. Då du delvis kommer vara delaktig i att ta fram IT-avtal/SLA så är det viktigt att du har arbetat med avtal i någon form.

Vill du vara med på en resa där vi ska göra IT bättre och där det finns möjlighet att påverka, då är det här du ska vara.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som Service Manager kommer du medverka till att utveckla Paulig ITs och Santa Maria befintliga applikationer genom att följa upp avtalade tjänster, kvalitetssäkra leveranser samt utveckla affärsnyttan för verksamheten genom de lösningar och tjänster som vi tillhandahåller till verksamheten.

Du kommer att säkerställa att man fullgör sina åtaganden för levererade tjänster med hög kvalitet. Stor vikt läggs vid att du som Service Manager har en övergripande kontroll över pågående aktiviteter och projekt och att du verifierar att berörda rutiner och processer följs.

En viktig del är regelbunden och kvalitativ internkontakt genom återkommande möten. Du kommer arbeta med att ta fram rapporter som visar statistik av historisk data samt utifrån dessa analysera och upptäcka trender som presenteras för den interna organisationen.

Du kommer arbeta nära specialister inom verksamheten och kommer bistå med stöd i arbetet med att vidareutveckla verksamheten.

Din profil

Tidigare erfarenheter av roller inom Service Management och/eller Projektledning är ett önskemål dock vill vi att du verkligen förstår vad det innebär att arbeta med Service Management. Det är även meriterande om du har kunskap i ITIL Foundation v.3 och Projektledning. Har du arbetat med fabriks-IT är detta mycket meriterande. Vi vill även att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Microsoft Dynamics AX.

Du är en person som har vana att arbeta på taktisk nivå där du är van att använda din analytiska förm

Kontaktpersoner på detta företaget

Sales Manager Benno Lundin
+46706324064
Sales Manager Benno Lundin
0706-32 40 64
HR-Specialist Stefan Widell
0739836300
IT Application Manager Kaj Jonsson

Innovation & Business Development Manager Marie Friberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Santa Maria AB MÖLNDAL
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Neongatan 5
None

Postadress

Box 63
MÖLNDAL, 43121

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023