IT Service Manager med erfarenhet av CRM

IT Service Manager med erfarenhet av CRM

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Vi tror på förändring genom utbildning och att samtidigt skapa förutsättningar för att bidra till ett bättre samhälle. Vi tror starkt på att skapa en utbildning av så god kvalitet att alla de 188 000 elever i våra verksamheter ska nå utbildningens mål och på så sätt nå sin fulla potential.
IT är ett prioriterat och viktigt område hos oss, vi vill att teknik ska utgå ifrån människors behov, inte tvärtom.


Nu söker vi dig med erfarenhet av CRM som vill bli vår nya Service manager!




Om rollen
I rollen hos oss kommer du att ansvara för vårt tjänsteområde CRM. I uppdraget ingår att vara kontaktperson för våra systemleverantörer, kvalitetssäkra de tekniska kraven vid förändringar och ha en nära dialog med våra utbildningsverksamheter.
I rollen ingår både operativa frågor och mer strategiska sådana, där du planerar för större projekt och har ett övergripande ansvar för tjänstens hela livscykel - vad som blir bäst på kort och lång sikt.


För att du ska kunna leverera bästa möjliga tjänster kommer du regelbundet att träffa representanter från verksamheten och stötta dem med att utveckla processer och arbetsflöden och förstå deras behov.


Du kommer att tillhöra teamet IT Services & Governance och arbeta tillsammans med andra tjänsteansvariga, arkitekter, IT-operations och kontaktpersoner på verksamhetssidan.




Här är några exempel på arbetsuppgifter och ansvar i rollen:


· Etablera tjänstebeskrivning och ansvara för livscykelhantering för CRM
· Planering och ansvar för förvaltning och vidareutveckling av CRM-plattformen
· Ekonomisk uppföljning och avtalsförvaltning
· Leverantörsstyrning
· Upphandlingar och avtalsförändringar
· Roadmap och ansvar för dokumentation
· Upprättande av Disaster Recovery Plan
· Informationsklassning, systemklassning och riskanalys








Vem är du?
Vi söker dig som har en bred erfarenhet av CRM-plattformar och har haft en liknande roll. Vi har fokus på främst Microsoft CRM Dynamics men en del av våra enheter har andra plattformar och därför ser vi gärna att du har erfarenhet från olika CRM-system.






Vi tror att:


· Du gillar struktur samtidigt som du har erfarenheten och personligheten som gör att du kommer vidare när struktur saknas.


· Du är en naturlig ledare som gillar att driva projekt och processer framåt, samtidigt som du är prestigelös och en bra teamspelare.


· Du har en god förståelse av ITIL samt erfarenhet av olika förvaltningsmodeller och agil metodik.


· Du är trygg i din tekniska kompetens, har ett naturligt ledarskap och har tidigare jobbat med leverantörsstyrning i beställarorganisationer.




Vad får du av oss?
AcadeMedia ger dig stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna din utveckling. Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha mycket eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ och lösningsfokuserad i din roll för att verkligen bidra till vår organisations digitalisering och effektivisering. Vi tror på att ha en sund balans mellan yrkesliv och privatliv.




Tillträdesdag: Så snart som möjligt.
Placeringsort: Hybrid med huvudsäte Stockholm - vi sitter i nya fina lokaler centralt i Stockholms City.


Kontaktpersoner och ansökan:
I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta oss som ansvarar för rekryteringen: Linda Freij, mail: linda.freij@houseofskills.se alternativt Linda Mukka, mail: linda.mukka@houseofskills.se
Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande.






Mer om företaget
AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland.
Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil
utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Våra 18 800 medarbetare på våra drygt 700 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 192 500 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2023
  • Ansök senast: 24 september 2023

Besöksadress

Box 213
None

Postadress

Box 213
Stockholm, 10124

Liknande jobb


6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023

6 september 2023