IT service manager till Smile Tandvård AB

Arbetsbeskrivning

Smile Tandvård är en av Sveriges största aktörer inom privat tandvård med 39 kliniker från Kiruna i norr till Trelleborg i syd. Smile Tandvård är en del av Colosseum Dental Group, en starkt växande europeisk koncern. Vi behöver stärka upp vår IT-avdelning och söker nu en IT service manager.

Om rollen

Som IT service manager på Smile arbetar du både operativt och strategiskt. Du arbetar nära våra användare ute på klinikerna, i tätt samarbete med IT-leverantörer, IT-resurser inom Colosseum Dental Groups övriga europeiska verksamheter samt alla funktioner inom Smiles verksamhet. Du kommer dagligen att arbeta med IT-relaterade förbättringsaktiviteter, eskaleringar, prioriteringar och från ett kund- och användarperspektiv delta i och driva analys och förslag till lösningar. Du blir högst delaktig i vårt ständiga utvecklingsarbete, agerar för att ta fram och implementera nya rutiner samt driver självständigt avgränsade förändringsinitiativ.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Service och support
- Stötta den interna verksamheten med frågor och eskaleringar
- Uppföljning mot leverantörer
- Löpande hantera interna ärenden
- Utveckla och samordna lösningar och rutiner
- Ta fram och hantera enklare KPI:er

Teknisk hårdvara (datorer, klinikutrustning, telefoni), system och applikationer samt licenser
- Hantera beställningar
- Säkerställa rätt ”produktutbud” till verksamheten
- Säkerställa asset management
- Hantera reparationsärenden som i huvudsak utförs av leverantörer på mer komplicerad utrustning

Vidareutveckling och förvaltning
- Samordning av IT-frågor

- Bistå med kunskaper om Smiles IT-miljö
- Hantera möjligheter och begränsningar
- Delta som resurs i projekt
- Driva mindre implementationer på egen hand

Du kommer att rapportera till företagets CIO (som innehar tjänsten på deltid). Tjänsten är placerad på Smiles nyrenoverade huvudkontor i Sundbyberg. Tjänsten innefattar några resor per månad vid behov till våra kliniker som är utspridda över hela Sverige.

Vem är du?

Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning och några års erfarenhet av en liknande roll, gärna på ett tillväxtbolag. Vi ser gärna att du har erfarenhet från ”klient-server”- miljöer med tillhörande lösningar som nätverk, filhantering, printlösningar etc. Önskvärt är också kompetens och erfarenhet av Microsoft teknik och ”best practices” inom klientlösningar, O365, webbaserade system och liknande. Det är mycket meriterande om du dessutom har erfarenhet från roller som Helpdesk, supportroller och/eller IT-koordinator.

För att passa in i vår organisation är det viktigt att du är utpräglat positiv och prestigelös. Du har ett lösningsorientrat arbetssätt och en vilja att självständigt agera för verksamhetens bästa. Våra leverantörer besitter stor teknisk kompetens och vi ser att du har en god förståelse och kan styra och kravställa dem på ett bra sätt. Du bör ha erfarenhet att hantera tekniknära frågeställningar samt förstå, ifrågasätta och bidra i tekniska dialoger.

Vilka är Smile och vad erbjuder vi?

Som Sveriges största privata aktör inom tandvård är det viktigt för oss att vara lyhörda för våra medarbetares tankar och idéer om hur vi tillsammans kan utveckla tandvården. Vi är måna om att våra medarbetare ska trivas hos oss och vi erbjuder personlig utveckling och vidareutbildning.

Smile Tandvård är en del av Colosseum Dental Group som är en snabbt växande europeisk tandvårdskedja som finns i 7 länder runt om i Europa. Tillsammans med duktiga och engagerade tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor vill vi utmana och höja kvalitet och utvecklingstakt inom tandvården, samtidigt som vi vill göra tandvården bekvämare, ännu mer serviceinriktad och till en naturlig del av våra patienters egen friskvård. Vi på Smile strävar ständigt efter att arbeta i linje med våra värderingar; Passion, People, Entrepreneurship, Continuous Improvement, Simplicity och Collaboration. 

Intresserad?

Roligt! Söker gör du via vår hemsida, www.smile.se. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen som är den 17 juni. Vänta därför inte med din ansökan.

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta CIO Ulrika Wiik på ulrika.wiik@smile.se.

Följ oss gärna på våra sociala medier, du hittar hos på Instagram, LinkedIn och Facebook.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringschef Tobias Seger
070-5413491
Rekryteringschef Tobias Seger
0705-413491

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Colosseum Smile AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 maj 2019

Besöksadress

Sankt Eriksgatan 117 11343 Stockholm
None

Postadress

Sankt Eriksgatan 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024