IT ServiceDesk tekniker

Arbetsbeskrivning

Perstorp ITOC söker en

IT ServiceDesk tekniker


Perstorp ITOC är Perstorp koncernens globala IT avdelning med kontor i Perstorp och Stenungsund. ITOC har 30 medarbetare och erbjuder sina kunder professionella IT-tjänster inom områdena: ServiceDesk, Drift, Infrastruktur, Applikationsutveckling och Applikationssupport samt telefoni och post.

Tjänsten
Perstorp koncernen befinner sig i en mycket expansiv och spännande period och vi behöver förstärka vår globala ServiceDesk i Perstorp. Vi söker en engagerad medarbetare för att arbeta med lokal och global support samt drift. Du kommer att ingå i en grupp bestående av ytterligare 12 personer lokaliserade i Perstorp och Stenungsund.

Arbetsuppgifter
Inom ITOC ServiceDesk arbetar alla enligt ett rullande schema med 1st, 2nd och 3rd line support. Detta innebär:
. Support via telefon och fjärrstyrning, till användare i nästan hela världen.
. Installationer, konfiguration, felavhjälpning mm på plats hos användare.
. Drift lokalt och remote, global support åt tekniska kontaktpersoner på andra siter, samt projektarbete.

Kvalifikationer
. Lämplig teknisk IT utbildning på eftergymnasial nivå
. Mycket god kunskap om Microsofts miljö, framför allt Windows XP och Windows server 2003
. Praktisk erfarenhet av arbete med datorer och nätverk
. Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift.

Personliga Egenskaper
. Serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med många människor
. Samarbetsvillig och van att arbeta i grupp
. Ivrig att lära och att utvecklas
. Tar initiativ och ansvar
. Strukturerad och noggrann

Arbetet i ServiceDesk är mycket varierande och utvecklande. Ofta arbetar man tillsammans med resurser från andra delar av ITOC, dvs tekniska specialister och utvecklare.

Sammanfattning

Liknande jobb


Linuxtekniker

Linuxtekniker

31 maj 2024

31 maj 2024