OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perstorp ITOC söker en
IT ServiceDesk tekniker
Perstorp ITOC är Perstorp koncernens globala IT avdelning med kontor i Perstorp och Stenungsund. ITOC har 30 medarbetare och erbjuder sina kunder professionella IT-tjänster inom områdena: ServiceDesk, Drift, Infrastruktur, Applikationsutveckling och Applikationssupport samt telefoni och post.
Tjänsten
Perstorp koncernen befinner sig i en mycket expansiv och spännande period och vi behöver förstärka vår globala ServiceDesk i Perstorp. Vi söker en engagerad medarbetare för att arbeta med lokal och global support samt drift. Du kommer att ingå i en grupp bestående av ytterligare 12 personer lokaliserade i Perstorp och Stenungsund.
Arbetsuppgifter
Inom ITOC ServiceDesk arbetar alla enligt ett rullande schema med 1st, 2nd och 3rd line support. Detta innebär:
. Support via telefon och fjärrstyrning, till användare i nästan hela världen.
. Installationer, konfiguration, felavhjälpning mm på plats hos användare.
. Drift lokalt och remote, global support åt tekniska kontaktpersoner på andra siter, samt projektarbete.
Kvalifikationer
. Lämplig teknisk IT utbildning på eftergymnasial nivå
. Mycket god kunskap om Microsofts miljö, framför allt Windows XP och Windows server 2003
. Praktisk erfarenhet av arbete med datorer och nätverk
. Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift.
Personliga Egenskaper
. Serviceinriktad och tycker om att ha kontakt med många människor
. Samarbetsvillig och van att arbeta i grupp
. Ivrig att lära och att utvecklas
. Tar initiativ och ansvar
. Strukturerad och noggrann
Arbetet i ServiceDesk är mycket varierande och utvecklande. Ofta arbetar man tillsammans med resurser från andra delar av ITOC, dvs tekniska specialister och utvecklare.