IT-strateg

IT-strateg

Arbetsbeskrivning

Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.

Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar.

Är du vår nya IT-strateg? Vi behöver förstärka vår organisation med strategiska IT-kunskaper. Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetsbeskrivning
Vi behöver förstärka vår organisation med strategiska IT-kunskaper för att kunna möta våra nuvarande och kommande behov av verksamhetsutveckling där digitalisering är en viktig parameter. Det här är en helt ny tjänst hos oss. Vår IT-support är outsourcad. Du kommer att rapportera till ekonomichefen, men jobba över hela organisationen.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

• Helhetsansvar för våra IT-system och där du förenar teknik med verksamhet 
• Arbeta med förvaltning och utveckling av Signalistens IT system samt med IT-frågor ur ett övergripande och strategiskt perspektiv.  
• Stötta verksamheten i IT-frågor och hjälper avdelningarna 
• Sammanhållande från Signalisten sidan när det gäller Allmännyttans digitaliseringsinitiativ  
• Ansvara för all kommunikation med våra systemleverantörer. 
• Beställning, kravställning, (upphandling) uppföljning och kvalitetssäkring av tjänsteleveranser samt planering och samordning av systemuppgraderingar med våra externa leverantörer.    
• Stötta utvecklingsarbetet inom IT genom att vara projektledare, alternativt expert vid förbättringsprojekt, uppgraderingar och införande av nya IT-stöd.  
• Samla in önskemål från avdelningarna samt driva mindre projekt och implementera dem.


Kompetensprofil
För att söka tjänsten behöver du följande kvalifikationer:

• Bred kunskap inom IT och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter 
• Utbildning med IT-inriktning på högskolenivå eller minst fem års erfarenhet som IT-samordnare eller annan tjänst som kan bedömas som likvärdig.  
• God systemförståelse, eftersom personen har en viktig roll i organisationens digitaliseringsarbete 
• Analytisk och god förmåga att fånga specifika krav 
• Erfarenhet av projektledning och processkartläggning 
• Förmåga att pedagogiskt stödja organisationens ledning och medarbetare i strategiska IT-frågor 
• Erfarenhet kring systemarkitektur är meriterande då vi idag har ett antal system/applikationer som är sammankopplade och därmed har olika grader av påverkan vi justeringar i angränsande system.    
• Tydlig i kommunikation, i såväl tal som skrift.  
• Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.



Välkommen till oss!
Hos oss får du vara en del av ett litet företag som ger dig breda utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande!

Vi är otroligt stolta över våra höga resultat i medarbetarenkäten (senaste mätning 2019) som t.ex. visar att 100 % av våra medarbetare tycker att deras dagliga arbete bidrar till samhällsnyttan. Vårt medarbetarindex ligger på 91,3 % och vårt ledarskapsindex ligger på 93 %.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner, såsom massage på arbetstid, regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balansen mellan arbete och privatliv är viktig, så vi erbjuder träning på arbetstid och ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor. För att behålla den höga trivseln anordnar vi t.ex. sociala aktiviteter, både på arbetstid och efter arbetstid, där hela organisationen har möjlighet att träffas. Det är viktigt för oss att ha roligt på jobbet!

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, T-bana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Vill du veta mer om Signalisten?
Läs mer om vår arbetsplats och vad vi kan erbjuda dig på www.signalisten.se

Anställningsvillkor
Tillsättning sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 mån provanställning

Ansökan
Registrera din ansökan på vår hemsida. Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan så fort som möjligt då tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Lemos, Ekonomichef, på maria.lemos@signalisten.se


Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Sara von Essen-Wallin, HR-chef på sara.vonessen-wallin@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.


Signalisten är Solna stads allmännyttiga bostadsstiftelse. Tillsammans med vårt helägda dotterbolag Solnabostäder äger och förvaltar vi ca 4000 lägenheter och ca 200 lokaler i fastigheter runt om i Solna.
Stora underhållsprojekt tillsammans med vårt Projekt 1000, som är ett uppdrag att bygga 1000 nya lägenheter i Solna fram till år 2025, ger Signalisten en spännande tid i en expansiv region med stora utmaningar. Visst vill du vara med oss och utveckla Signalisten och Solna!

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


System Administrator - Network

System Administrator - Network

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024