IT-strateg/säkerhetsansvarig

Arbetsbeskrivning

Partille är till ytan en av Sveriges minsta kommuner, men har ca 33 000 invånare. Därmed är den tillräckligt stor för att erbjuda ett bra utbud av både offentlig och kommersiell service. Samtidigt är det möjligt att utnyttja alla fördelar som den närliggande storstaden Göteborg erbjuder. Kommunen innehåller många varierande miljöer: spännande bergspartier, slättlandskap och vidsträckta skogsområden och många vattendrag. I kommunen finns många platser och byggnader som påminner om olika samhällsepoker ända tillbaka till 1200-talet. Kommunen består av fyra geografiska delar: Partille, Sävedalen och Jonsered och Öjersjö. Det är inte bara avstånden inom kommunen som är små: Du når Göteborg på tio minuter med bil, buss eller tåg och Landvetter flygplats ligger på bara 20 kilometers avstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. ARBETSUPPGIFTER Partille kommun skall ta nya tag när det gäller It utveckling. Vi har gjort en uppföljning av var vi står nu och ser att vi har flera spännande utvecklingsområden framför oss. Vi behöver utveckla dialogen med kommuninnevånarna. Vi behöver också få en säker och robust kommun, som klarar framtiden krav och påfrestningar, därför behöver vi någon som vill hjälpa oss att göra detta. Dina arbetsuppgifter: Du skall bygga upp, ansvara för att säkra och driva utvecklingen av IT. Du ansvarar för sammanställning av de kommungemensamma behoven samt för att driva på och stimulera respektive förvaltnings utvecklingsplan för IT. Du ska ge stöd och stimulans när det gäller utveckling av dialogen med medborgarna. Du skall också ge stöd i den politiska beslutsprocessen är det gäller prioritering av framtida investeringar. Du skall skapa förtroende för IT hos medborgare, politiker och ute i verksamhetsförvaltningarna. Du ansvarar för IT-enheten, och rapporterar till förvaltningschefen på Kommunkontoret. I rollen ingår också att ansvara för och kontrollera att framtagna styrdokument samt myndighetskrav inom säkerhetsområdet efterlevs. Du är kommunens representant i samarbetet med andra aktörer som t.ex. angränsande kommuner inom Göteborgsregionen, Länsstyrelse Krisberedskapsmyndigheten osv. KVALIFIKATIONER Din erfarenhet: Relevant universitets-/högskoleexamen eller motsvarande utbildning, och gärna erfarenhet av projekt/arbetsledning. Kunskap om kommunal/offentlig verksamhet, kanske med en bakgrund inom någon av kommunens verksamhetsområden. Brinnande intresse för It som stöd för verksamhetsutvecklingen Erfarenhet av säkerhetsproblematik och kanske erfarenhet av att leda säkerhetsarbete. Dina personliga egenskaper: Du tycker att It och säkerhet är framtidsfrågor, som stödjer demokratiutvecklingen. Du kan bidra med ideer som gör att kommunen utvecklar sina e-tjänster. Du är utåtriktad, kommunikativ och kan hantera breda kontaktytor. Du är förtroendeingivande och har pondus nog att hantera en krissituation. Du har förmåga att vara tydlig på alla nivåer i organisationen och är bra på att ge feedback.

Kontaktpersoner på detta företaget

Per Wikström
031-7921167
Facklig Representant
031-792 10 00
Maria Standar, ekonomichef
031-792 11 94, 0768-83 15 14
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
031-792 10 00
Kundcenterchef Martin Larsson
031-792 95 66
Redovisningschef Katarina Heglind

tf chef personalavdelningen Martin Larsson
031-792 95 66

Sammanfattning

Besöksadress

43382 Partille
None

Postadress

Gamla Kronvägen 34
Partille, 43382

Liknande jobb


17 april 2024

26 mars 2024

22 mars 2024