IT-student till extrajobb som biografsupport!

Arbetsbeskrivning

För dig som gillar IT, popcorn och film kan detta vara det ultimata deltidsjobbet! Ta chansen att utveckla dina IT-skills genom att jobba med internservice i rollen som support mot biograferna runt om i landet på det framgångsrika företaget Filmstaden.

OM TJÄNSTEN
Starta din karriär på ett stort, häftigt företag och arbeta centralt på Filmstadens huvudkontor som ligger i Gamla Filmstaden Råsunda. Det är fina och nostalgiska lokaler där man tidigare haft filminspelningar, vilket verkligen ger dig en speciell känsla. Du kommer bli en del av konsultpoolen på Filmstaden som består av sex studenter från Academic Work. Poolen arbetar enligt rullande schema, och har fasta pass i snitt 10 h/veckan utöver de extrapass som kommer ut, och som man mer än gärna får skriva upp sig på! Din närmsta chef beskriver teamet som ett härligt gäng som kommer bra överens med varandra.

Denna tjänst passar dig som:
* gillar att ha mycket kontakt med andra människor
* vill få chansen att utveckla dina IT-kunskaper i ett stort växande företag
* vill lära dig mer om affärssystem genom utbildningar på plats av mer seniora kollegor
* vill vässa dina personliga egenskaper genom att ta mycket eget ansvar

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som ny medarbetare på kontoret kommer du få en gedigen introduktion dina första pass av mer seniora kollegor. Du kommer att tillhöra Service Desken som primärt arbetar med att stötta interna medarbetare i olika biografrelaterade ärenden via telefon och mail. Teamet ansvarar också för supporten av Filmstadens affärssystem.

I supporten kommer du till exempel att besvara frågor som;


* Kortterminalen i kassan funkar inte, hur gör jag?
* Biljettskrivaren skriver ut blanka biljetter, vad gör jag med dessa?
* Kassasystemet går långsamt, vad har hänt?


Du kommer till exempel att;
* Ha mycket kontakt med personal på flera olika biografer
* Felsöka hårdvara, så som biljettautomater, kassor och skrivare
* Köra driftstörningsprocesser
* Supportera personal över telefon i hantering av försäljningssystemet

VI SÖKER DIG SOM
* Studerar en eftergymnasial utbildning och har minst 1 år kvar av dina studier
* Har tidigare erfarenhet av något av följande; kontorsjobb, reception, administrativt arbete, telefonjobb eller har andra relevanta erfarenheter inom IT
* Har ett stort teknikintresse och kan motivera detta i din ansökan
* Talar och skriver obehindrat i svenska samt engelska

Det är starkt meriterande om du som söker har erfarenhet av att ha jobbat med mail och telefon som arbetsverktyg och/eller i en teknisk roll tidigare, exempelvis i en Service Desk, Help Desk eller support – detta är dock inget krav!

Som person är du:
* stresstålig och strukturerad, då du behöver strukturera och prioritera olika ärenden som inkommer till teamet
* har en god problemlösningsförmåga för att lösa de ärenden som uppstår
* kommunikativ och serviceinriktad, då du kommer stötta och hjälpa andra människor
* okej med att jobba på egen hand, då arbetet innebär mycket ensamarbete på kvällar och helger

Övrig information


* Start: Vi söker en person omgående, och en som kan börja i augusti
* Omfattning: Deltid, i genomsnitt 10 h/veckan
* Placering: Gamla Råsunda i Solna, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Filmstadens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Filmstaden AB är en av Sveriges ledande leverantörer av kultur och nöje med ca 12 miljoner biobesök per år. Vi driver 37 biografer med totalt 263 salonger och drygt 33 500 fåtöljer. Vi finns på 22 orter och hos oss arbetar 1 200 personer. Vi ingår i Odeon Cinemas Group som ägs av världens största biografkedja AMC.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Enligt avtal
  • Minst 1 år Kvällar och helger
  • Publicerat: 21 mars 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024