IT-support Manager till globalt företag

IT-support Manager till globalt företag

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning så letar vi efter en person som vill leda och utveckla ett härligt gäng med stor teamkänsla och serviceorienterad inställning till sin servicedesk. Kunden är baserad i moderna lokaler i Hammarby Sjöstad. Har du teknisk erfarenhet och trivs i en ledande roll där du inspirerar andra? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos kunden.

Arbetsuppgifter
Som IT-support Manager kommer du ansvara för att leda och organisera supportteamet samt se till att företagets IT-system och användare får den hjälp och support de behöver. Du kommer att planera, fördela och prioritera det dagliga operativa arbetet för IT-supporten. Placerad på kontoret i Stockholm kommer du att leda supportteamet som finns i Stockholm, Syd och Göteborg.

Du kommer att ansvara för projektledning i projekt som är relaterade till supportfunktionen. Du kommer även att ha personalansvar för supportteamet och motivera och coacha dina medarbetare för att nå gemensamma mål.

Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat att:
- Effektivisera arbetet på avdelningen
- Tilldela rätt resurser till olika arbetsuppgifter och ärenden för att uppnå optimalt resultat
- Uppdatera underhålls- och supportavtal samt skapa, utveckla och följa såväl dokumentation som process- och rutinbeskrivningar

Din profil och kvalifikationen
För att trivas och vara framgångsrik i rollen ska du ha en bakgrund inom IT-support och ett genuint intresse för ledarskap och relationsskapande. Du bör ha stark social kompetens, vara ansvarstagande och arbeta strukturerat. Det är viktigt att du har goda ledaregenskaper där du tidigare haft uttalat personalansvar och att du motiveras av att leverera resultat. Du har god förmåga att prioritera och planera både dina egna och supportgruppens arbetsuppgifter.

Krav:
- Kunskaper inom MS operativsystem, både klient- och serverplattformar
- Minst fem års erfarenhet av IT-support
- Kunskaper inom Active Directory, DNS och DHCP
- God förståelse för Asset Management
- Körkort
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vad vi erbjuder
Hos kunden får du en försäkran om att vara en integrerad del av ett företag som är ledande inom branschen i Sverige och har global anknytning. De tillämpar kollektivavtal och ger dig möjlighet till betydande personlig och professionell utveckling inom en företagskultur som genomsyras av grundläggande värden – Drivkraft, Integritet och Hållbarhet.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller julieth.escobar@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 15 november 2023
  • Ansök senast: 15 februari 2024

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


30 april 2024