IT Support Specialist

IT Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av en ny typ av bank som arbetar för kunderna och utvecklar framtidens bankprodukter med en fartfylld och rolig arbetsvardag? Vi söker nu dig som vill vara med på resan att skapa morgondagens bank!

Vad vi erbjuder dig

En nyckelroll på ett snabbt växande företag där du har stor möjlighet att påverka din egna utveckling, karriär och arbetssituation.

Du kan även räkna med följande:

- Ett gäng härliga, drivna och ödmjuka kollegor och en unik kultur. Det är en stor del av vår framgångssaga. Förutom ändlöst intresse för innovativ teknik, design och data är vi experter på allt från fotboll, hundar, nintendo, inredning, teknik och mycket mer.
- Sociala events, mässor och andra utbildningsforum.
- En av Stockholms finaste lokaler beläget mitt i city på Regeringsgatan 20. Inflytt april 2020.


Om rollen

Som IT Support Specialist kommer du bl.a att ansvara för att:

- tillhandahålla teknisk support till interna användare
- träna och utbilda användarna i interna applikationer
- förmedla behov, krav och feedback till interna såväl som externa utvecklare
- identifiera möjligheter till kostnadsoptimeringar
- analysera användares behov och föreslå ändringar och/eller ny funktionalitet
- formulera best practices
- m.m


Du tillser även att den dagliga funktionaliteten i vår SaaS miljö är pålitlig och stabil. Detta gör du genom att bland annat förnya, underhålla och administrera automatiserade processer som är integrerade mot våra SaaS applikationer.

Vidare stöttar du dina kollegor i applikationsrelaterade frågor, nätverk och hårdvara. Du jobbar högt och lågt med den senaste teknologin inom molnlösningar såsom G Suite, Atlassian, Slack m fl.

Du kommer att ingå i vårt Operations team som ansvarar för IT- och Produkt-drift. Detta innebär att du utöver ditt dagliga fokus i SaaS området också kommer att agera som intern produktsupport.

Vi tror att du...

- Har ett glatt extraordinärt sinne för service och hjälper gärna dina kollegor när de fastnat med stora som små tekniska problem
- Förstår vikten av att prioritera och lösa problem
- Är nyfiken och noggrann
- Gillar utmaningar och tar ansvar
- Ser din roll i teamet och agerar utifrån Bolagets bästa
- Har en eftergymnasial utbildning med inriktning på IT alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet
- Har grundläggande kunskaper inom G Suite och/eller Office 365
- Besitter kunskaper inom operativsystem, Windows 10 och MacOS
- Har förståelse för nätverksaccess-lösningar tex VPN eller liknande
- Har grundläggande kunskaper i Azure AD eller liknande
- Förstår vad MDM och OMA-URI är


Meriterande om du...

- Har arbetat med G Suite Admin
- Har kunskaper i MDM verktyg
- Har förståelse för ITIL-processer och ärendehantering
- Är certifierad inom relevant område
- Har jobbat med testning av IT-produkter
- Är bekväm med Atlassian-sviten
- Är bekväm med Powershell


Intresserad?

Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Babel Poli

Sargon Kurt
+4673-310 19 27
André Kerikorian
+46707169369
Annie Berglund

Erik Holting

Arim Salci

Nathalie Pace
+46 73-8989808
Sargon Kurt

Hikmet Ego

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Northmill
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2020
  • Ansök senast: 7 september 2020

Besöksadress

Färögatan 33, Stockholm
None

Postadress

Färögatan 33
Stockholm, 16451

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024