IT – Support Specialist till investmentbolag

IT – Support Specialist till investmentbolag

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Företaget är ett private equity-bolag som förvärvar och investerar i medelstora företag i norra Europa, Italien och Spanien. Det är ett entreprenöriellt bolag som investerar såväl sitt eget som sina investerares kapital där man ser möjlighet att skapa långsiktiga värden.

Här får du möjligheten att arbeta nära ambitiösa och entreprenöriella medarbetare som är specialister inom sitt område. Du ingår i ett mindre team på IT-avdelningen där du rapporterar till Service Delivery Manager. Inledningsvis erbjuds du en gedigen introduktion för att bli väl insatt i såväl företaget som arbetssättet.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT Support Specialist ansvarar du för att ta emot inkommande ärenden från användare som befinner sig på kontoret i Stockholm men även i andra städer runtom i Europa. Genom felsökning hanterar du ärenden så att det operativa arbetet fungerar väl. Du installerar och felsöker hårdvara och mjukvara, hanterar användare och behörigheter samt hjälper till vid uppkomna problem vid videokonferenser. I det dagliga arbetet är du även behjälplig vid vanliga frågor gällande Microsoft Office 365. Du driver ärenden och hanterar dem självständigt, där huvudmålet alltid är att lösa problemen med bästa möjliga service.

Utöver detta arbetar du förebyggande genom att analysera varför problemen uppstår och du uppmuntras bidra med idéer för att på så sätt utveckla ert arbetssätt. Huvudsaken av tiden är du på Stockholmskontoret men du stöttar även andra kontor på distans. Vissa resor ingår i tjänsten vilket blir ca 6-8 gånger per år.

Profil:

• Minst två års arbetserfarenhet inom IT eller servicedesk
• Goda kunskaper inom Office 365, Microsoft teams och Sharepoint
• Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
• Meriterande med ITIL-certifiering och kunskaper inom Cisco

För att trivas i rollen har du ett genuint intresse för IT och är serviceinriktad. Du är nyfiken på hur ny teknologi kan implementeras och letar ständigt efter nya arbetssätt. I ditt arbete kan du proaktivt se olika behov, problem och lösningar. Vidare är du trygg i din roll genom förmågan att arbeta självständigt och driva det eget arbete framåt på ett metodiskt sätt.

Övrig information:

Start: Efter överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Efter överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: First line, first line support, 1st line, 1st line support, IT, IT-support, teknisk support, support, supporttekniker, tekniker, servicedesk, servicedeskmedarbetare, service desk agent, helpdesk, helpdeskmedarbetare, kundservice, service, teknik, Windows, Office 365, AD, Active Directory, Outlook, mjukvara, heltid

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 1 april 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024