IT-support till Edenred

Arbetsbeskrivning

Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en IT Support till Edenred som vill fortsätta utveckla deras IT-support-funktion inom Sverige. 

Om Edenred:

Edenred, som introducerade lunchkupongen Ticket Restaurant® (en världsledande förmån till anställda), producerar och marknadsför lösningar som förbättrar effektivitet inom organisationer och köpkraft för individer. De finns i 45 länder, har 8 000 anställda, 770 000 företagskunder, 1,5 miljoner anslutna restauranger och 44 miljoner slutanvändare. Den totala omsättningen 2017 var knappt 26 miljarder Euro. 

I Sverige är de totalt 55 anställda och omsätter över 200 miljoner SEK per år. IT-avdelningen har sju anställda och består av utvecklare, team lead och en IT-chef. Just nu letar de efter en kompetent tekniker som vill fortsätta utveckla deras IT-support-funktion. 

Om rollen:

I rollen som IT support kommer du dels arbeta med intern support för att hjälpa de anställda i tekniska frågor och lösa olika problem som uppkommer. Du kommer även arbeta med 1st line support av Edenreds affärsapplikation och finnas tillgänglig för kunder och slutanvändaren. Detta inkluderar kundservice, användarproblem, call center, hantera konfiguration och felsökning. Detta ställer krav på en god förståelse av affärsprocesser och den relaterade applikationen. Som enda IT-support på Edenreds kontor i Sverige har du ett brett ansvarsområde och det är en perfekt möjlighet för dig som vill fortsätta växa i takt med support-funktionens fortsatta utveckling.

Dina främsta ansvarsområden kommer vara:

Internt användarstöd för hårdvara samt mjukvara (Workstations, OS, Outlook, nätverk och telefoni) samt hantering av utrustning (förnyelser och inköp).Ansvarig för övervakning, drift, hantering, felsökning och återställning för alla terminalklienter, datorer (PC) och mobiler som har behörighet till nätverket.1st line support av Edenreds affärsapplikation gentemot kund och slutanvändare av och jobba i ett tätt samarbete med utvecklingsteamet i frågor som rör applikationen.Ta emot inkommande förfrågningar till Service Desk via både telefon och e-post för att säkerställa en rättvis, snabb och effektiv lösning av slutanvändarens problem.Svara på incidenter från JIRA service desk programvaran och utföra efterföljande uppföljningar för professionell support.Utvärdera trender genom att övervaka och analysera inkommande samtal, problem och supportförfrågningar.Förbättra SLAs för att möta slutanvändarnas förväntningar.

Edenreds tekniska ekosystem består av:

Interna användare: Windows, Office 2010/2013/2016, KasperskyDataCenter: VMWare, DHCP, WSUS, WebSense, File ServerAffärsapplikation: Navision, Microsoft. Net Applications (Extranet, Scheduler, API), SQL Server, Salesforce, Remote AccessExterna tjänster: Internet, SFTP, Callcenter, Office 365

Edenred söker:

Du har minst 3 år erfarenhet i en liknande roll som IT-support med erfarenhet från både intern support samt support av affärsapplikationer. Från tidigare arbete är du familjär med Windows, Microsoft Office, Call Center, VMWare och nätverk. Du har gärna kommit i kontakt med SQL, databas admin web server admins, release management, application deployment och scripting. Då du kommer arbeta i en internationell miljö ställs det krav på en god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du service minded och har en vänskaplig attityd gentemot kunder och kollegor. Du är strukturerad, analyserande och har en god förmåga att prioritera problem då du är van vid att ha många bollar i luften. Du har en god teknisk grundförståelse och är nyfiken på det senaste inom din domän. 

Utöver att vara en del av ett teknikintresserat team i en internationell miljö erbjuder Edenred:

Subventionerade luncher (givetvis)Friskvårdsbidrag årligen om 5000 kr7,5 timmar arbetsdag (6,5 timmar juni - augusti)Förmånligt pensionsavtal

Ansökan:

Tycker du att rollen låter intressant? Ansök då via vår hemsida så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor rörande tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta Sebastian på telefonnummer 070-571 44 11 eller mejl sebastian@sthlmhh.se. Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Kruse
0709450706
Anders Achilles
0739806969
Fredrik Kruse
0709450706
Anders Achilles
0739806969
Camilla Tykoson
0707176800
Johan Wolfhagen
0736813990
Cecilia Bergerståhl

Johan Wolfhagen

Rikard Bendt

Maja Vukasinovic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholm Headhunting AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 oktober 2018

Besöksadress

Västerlånggatan 54, 2tr
None

Postadress

Västerlånggatan 54, 2tr
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024