IT-support till Skandia i Göteborg!

IT-support till Skandia i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en bred IT-roll där du får stötta Skandias medarbetare i IT-relaterade ärenden? Vi söker dig som är serviceminded och som vill vara länken mellan IT och medarbetarna på Skandia i Göteborg. Låter detta lockande? Skicka då in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Skandia är en oberoende och kundstyrd bank- och försäkringskoncern, med sitt Göteborgskontor centralt beläget vid Heden. Teamet du kommer att tillhöra sitter runt om i Sverige och du kommer att ha ett stort ansvar för servicedesken i Göteborg.

Skandia befinner sig just nu i en stor förändringsfas där IT-området är ett stort fokusområde. Detta innebär att servicedeskens krav gällande kvalité stärks ytterliggare. Du kommer i din roll vara den första kontakten vid IT-relaterade frågor från medarbetarna. Du kommer ansvara för att ge support via Skandias nya Servicehub, telefon, mail samt fjärrstyrning. Alla ärenden som kommer in registreras även via deras ärendehanteringssystem där de jobbar med ServiceNow. Mer komplexa ärenden eskaleras vidare till 2nd eller 3rd line.

Du erbjuds


* Att utvecklas i en bred IT-roll med spännande ansvarsområde.
* Att få vara med på utvecklingsresan där du får vara ansiktet utåt för IT-avdelningen i Göteborg.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Utöver de ovanstående punkterna kommer du bland annat:


* Bidra med ditt IT-stöd när det gäller hårdvara såväl mjukvara.
* Registrera inkommande samtal och chattar i ärendehanteringssystemet.
* Bemanna servicehub.


VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom IT-support.


* Besitter kunskaper inom ITIL och SCCM (System Center Configuration Manager).
* Har kunskap inom Active Directory samt Office 365.
* Är obehindrad i svenska, både i tal och skrift.


Som person är du:


* Strukturerad.
* Serviceinriktad.
* Kommunikativ.


Vidare är du en driven person som trivs med att lösa problem. Du är van att ta egna initiativ och har ett stort intresse för IT.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Skandias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Skandia är en av Sveriges största, oberoende och kundstyrda bank- och försäkringskoncerner. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i mer än 160 år och har en stark tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar rikare liv för människor med hjälp av lösningar inom sparande, pension, ekonomisk trygghet och vardagsekonomi, och genom att underlätta för dem att fatta kloka beslut om sin ekonomi. Idag är vi 2 400 anställda och har ca 2 miljoner kunder i Sverige och Danmark. Totalt förvaltar Skandia ett kapital om drygt 548 miljarder kronor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2020
  • Ansök senast: 4 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024