IT-support till världsledande bolag.

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta inom ett världsledande bolag där du har chans att växa i organisationen? Då är detta tjänsten för dig.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med kundsupport inom IT, arbetet sker via Linux och Unix. Du kommer ha kontakt med kunder både via mail och telefon, kunderna är internationella och är från hela världen. Ärendena som kommer in är både komplexa och enklare så handläggningstiden varierar väldigt mycket beroende på ärende. I teamet kommer du att sitta med 13 personer från den svenska verksamheten men du arbetar själv med dina ärenden. Vidare ska du ha ett intresse att vilja flytta och få möjligheten att arbeta och utvecklas på något av bolagets andra kontor i Malaysia, Dubai eller USA. Vill du växa i organisationen och arbeta globalt är detta tjänsten för dig!

Om företaget

Bolaget är världsledande och har funnits sedan 2001. Bolaget är svenskt med kontor runt om i världen, Malaysia, Dubai och USA. Totalt är de 86 personer som är anställda i bolaget och 70 personer sitter i Sverige. Företaget utvecklar system för drift av trådlösa bredbandstjänster runt om i världen och de arbetar med väldigt stora kunder. Det är ett ungt företag med chans att växa i organisationen och arbeta på något av kontoren globalt. Vid en personlig intervju får du veta ännu mer om företaget.

Din profil

Söker dig som är självgående, driven och tar egna initiativ. Du kommer arbeta med olika ärenden samtidigt så det är viktigt att kunna planera och prioritera. Vidare ska du vara nyfiken och ha förmågan att kunna lösa problem.

Krav:
- Minst gymnasiekompetens.
- Kunskap inom Linux där man ska kunna hela vägen i Linux och förstå hur det fungerar.
- Kunskap inom nätverk och felsökning.
- Grundlig förståelse runt routing.
- Har intresse att sätta upp Linux servrar på fritiden.
-Behärska svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:
- KY eller YH-utbildning med relevant utbildning.
- Kunskap inom SQL databaser, HTML, Webb.
- Kunskap inom skriftspråk, Bash eller PHP.


Om oss

Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor

Omfattning: Heltid, 8-17
Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse
Ort: Stockholm

Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 maj 2016

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


klienttekniker

klienttekniker

12 april 2024

Förvaltningsledare IT

8 februari 2024

Learning & Development Specialist

Learning & Development Specialist

25 januari 2024