IT Support/Onsitetekniker till Clear Channel

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu efter en IT Support/Onsitetekniker till Clear Channels Nordiska IT Service Team. Du kommer att arbeta tillsammans med två andra kollegor och ansvara för att supportera företagets medarbetare i frågor som rör behörigheter och lösenord. Clear Channel söker nu efter dig som har ett starkt tekniskt intresse och en vilja att på sikt fortsätta utvecklas inom företaget.

OM TJÄNSTEN
Du kommer att ingå i ett nordiskt team som leds från Norge men kommer att arbeta tätt tillsammans med två kollegor från kontoret på Birger Jarlsgatan i centrala Stockholm. Idag arbetar teamet med ett Ticketsystem där ärenden framförallt inkommer via mail. Därutöver kommer du också arbeta Onsite och ansvara för att ge direkt support till dina kollegor på Stockholmskontoret.

Du erbjuds


* Möjligheten att få insikt i ett stort globalt företag där du kommer få bemöta medarbetare från hela organisationen.
* Goda utvecklingsmöjligheter och en gedigen introduktion.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.
Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT Support/Onsitetekniker kommer du att ansvara för att hantera inkommande ärenden från Clear Channels interna medarbetare. Du kommer exempelvis att hantera behörighets- och kontofrågor i Active Directory samt sköta installation av operativsystem och applikationer. Därtill kommer du också att arbeta med enklare ärenden inom nätverk och skrivare.

VI SÖKER DIG SOM
* Har ett stort IT intresse och drivs av att få mer praktisk erfarenhet inom området.
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda språken används i det dagliga arbetet.
* Avslutad gymnasieexamen, gärna med teknisk/IT-inriktning.

Meriterande för rollen är:


* Kunskaper i finska, i tal och skrift.
* Goda kunskaper inom IT, däribland Windows 10, Active Directory, Office365 och hårdvara.


Som person är du:


* Ansvarstagande
* Strukturerad
* Serviceinriktad
* Lösningsorienterad


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Birger Jarlsgatan
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Clear Channels önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Clear Channel är ett av världens största utomhusreklambolag med en bred portfölj bestående av 450 000 klassiska och digitala ytor i 31 länder. De finns idag i Asien, Europa, Latinamerika och Nordamerika och når dagligen miljontals människor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 17 juli 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024