IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet består av att ge användare support på Campus Mölndal i Mölndals stad.

• bl a hjälpa studerande och personal med lösenordsbyten, inloggningsproblem och datorproblem.
• Bemannar vår firstline-support och tar emot ärenden via vårt ärendehanteringssystem, epost och telefon.
• Handlägger ärenden, har kontakt med Mölndals stads IT-avdelning, leverantörer av digitala verktyg och tjänster.
• Administrerar utlåning och återlämning av Campus Mölndals digitala verktyg som lånas ut till personal och elever, övervägande del Chromebook men även PC och Ipad.
• Utbilda nya elever och viss personal i handhavandet av de digitala verktyg och tjänster som används på Campus Mölndal.
• Tar del av och arbetar aktivt med verksamhetens utveckling samt samarbetar tillsammans med lärare, IT-personal, Campus Mölndals ledningsgrupp för att nå bästa möjliga IT-miljö.
• Ingår i en IT-arbetsgrupp centralt på utbildningsförvaltningen som driver olika utvecklingsprojekt samt ingå i utbildningsförvaltningens stabsfunktion.


KVALIFIKATIONER
Du ska ha studerat relevant IT-utbildning på gymnasial nivå alternativt yrkeshögskola.

Vi vill att du har erfarenhet av att ge användare IT-support, både muntligt och skriftligt.
Och att du har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem.

Uppdraget kräver en viss administrativ förmåga och vana att arbeta med olika system.

Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.

Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Du har förmåga att förklara problem och information för olika mottagare och ur olika perspektiv.

Vi ser att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rigmor Andersson, Verksamhetschef
031- 315 30 91
Rigmor Andersson, Verksamhetschef
031-315 30 91
Christina Thomsen, Förvaltningschef
031-315 30 21, 0704-67 73 01
Håkan Gustavsson, Sveriges Skolledarförbund
031-778 33 92
Annika Håkansson, SACO
031-27 37 01, 0704-67 77 85
Ann Having, Lärarförbundet
031-270909
Jan Nyström, Lärarnas Riksförbund
073-905 02 01
Anette Rosin, Lärarförbundet
031-315 30 40
Christina Thomsen
0704-67 73 01
Mikael Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024