IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Sedan 1904 har vi utvecklat, producerat och sålt bageriingredienser som hjälper bagare och konditorer över hela världen att öka sin försäljning, kvalitet och effektivitet. Bakels Sweden finns i Sävenäs, i östra Göteborg och tillhör Bakels Group. Vi har 37 systerbolag som totalt sysselsätter över 2750 anställda. Tillsammans har vi placerat över 2000 produkter på marknaden. På Bakels Sweden arbetar drygt 100 personer.
Vi drivs av att bidra till våra kunders framgång. Genom lång yrkeserfarenhet, en sann passion för branschen och med produkter av bästa kvalitet, hjälper vi våra kunder att lyckas. Nu söker vi dig som delar vår syn på framgång och vill bli en del av vårt lyckade recept.


På vår anläggning i Göteborg utvecklar och tillverkar vi produkter under våra varumärken Aromatic och Bakels. I vårt breda sortiment finner du bland annat brödbaser, brödförbättrare, konditori- och kakmixer, emulgatorer, tryfflar, fyllningar, vaniljkrämer, aromer, färger och mycket mer. Våra funktionella och smakgivande ingredienser används av så väl stora industriella tillverkare som hantverksbagare världen över.

Om jobbet
Vi söker dig med stort teknikintresse och som är en fena på att lösa IT-problem med en god service och struktur. Jobbet innefattar IT på många olika nivåer allt ifrån att vara med som resurs i olika projekt till att dokumentera, utbilda, användaradministration och att se till att vår produktion rullar utan stopp. Arbetsuppgifterna är varierande och ena dagen är inte den andra lik. En röd tråd är se möjligheter och hitta lösningar.
Administration och kommunikationen sker på både svenska och engelska.
Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker kommer du att ha många olika uppgifter kring IT-support och administration. Rollen innebär ofta många kontaktytor och därför kommer din servicesida få mycket utrymme. Arbetsuppgifterna är varierande och nedan är några av de uppgifter som kommer bli aktuella.
· Säkerställa att IT-utrustning fungerar
· Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
· Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter)
· Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
Din profil
Vi söker dig som har:
· Gymnasium eller likvärdig utbildning
· Minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som Helpdesktekniker
· Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem,
· Grundkunskaper inom nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
· Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
· Kunskaper om ärendehanteringssystem
· Kan kommunicera obehindrat på svenska & engelska, såväl i tal som skrift.
· Meriterande om du är van att arbeta med Active Directory, Intune, Jamf, M365, Nilex NSP, Dynamics 365 samt Windows 10
Vi ser också gärna att du har ett intresse för MAC och Apple devices
För att trivas i den här rollen är det framför allt viktigt att du har ett tekniskt intresse och att du trivs i en kommunikativ och social roll där du får använda dina kunskaper för att hjälpa andra. Du är serviceminded, ansvarstagande och har en pedagogisk förmåga för att möta olika kunskapsnivåer. Du har en ödmjuk inställning och trivs när arbetsuppgifterna innebär både högt och lågt.
Om du känner att detta kan vara något för dig så är du varmt välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag 18 april. Din ansökan vill vi ha till apply@bakelssweden.se
Om du har några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Anna Stewart, IT Infrastructure Operations Manager, mail: anna.stewart@bakelssweden.se, telefon: 0763-412800

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bakels Sweden AB GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 18 april 2023

Postadress

Von Utfallsgatan 26-30
GÖTEBORG, 41505

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024