IT-Supporttekniker 2:a linje

IT-Supporttekniker 2:a linje

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter en IT-Supporttekniker 2:a linje till vår kund i Jönköping.

Verktyg som används:

Ärendehanteringssystem EasitGo,

Uppdraget avser arbete i 2:a linje vilket sker på plats hos Digitaliseringsavdelningens Servicedesk. Uppdraget utförs i samarbete med den gruppering som arbetar i Servicedesk. Användarna är kommunens anställda. Arbetet utförs via telefon och fjärrstyrning. Till största del innebär arbetet att hantera de ärenden som inte löser sig i 1:a linjen. Det innebär att utföra djupare felsökning på ärenden och lösa ärenden samt dokumentera åtgärder och lösning enligt rutin. Om ärendet inte löser sig läggs det vidare till 3:e linjen.

Arbetet kan innebära att vid hög belastning stötta 1:a linjen att svara i telefon och avhjälpa fel. 2:a linjearbete innefattar områden som till exempel:

Hårdvara (PC, mobiler och surfplattor)
Mjukvara
AD-konto
Nätverk


Arbete sker enligt schema:

Arbetstid: 8:00-17:00, 1 timmes lunch. (Under juni - augusti är arbetstid 8:00 – 16:00)

Ska krav:

Du ska ha erfarenhet (kunskaper och färdigheter erhållna genom något som man varit med om) och kännedom om (teoretiska kunskaper inom området) vissa områden för att klara uppdraget:

Ha en utbildning med inriktning mot IT
Ha något års arbetserfarenhet med inriktning mot IT (Erfarenhet i antal månader innebär antal arbetade månader inom rollen, d.v.s. inte nödvändigtvis i antal månader som konsult i aktuell roll)
Ha kännedom om Microsoft 365
Ha kännedom om Windows 10 och 11
Ha kännedom inom Active Directory
Ha kännedom inom nätverk
Ha erfarenhet av felsökning inom IT-miljö
Ha förmåga att bemöta kunder på ett professionellt sätt, det innebär bland annat att konsulten ska:
Kunna bemöta kvinnor och män på ett likvärdigt sätt oavsett bakgrund eller ålder
Kunna anpassa sig till kundens kunskapsnivå
Besitta social förmåga
Då stor del av arbetet innebär kommunikation med användare i kommunens verksamheter är det därför ett krav att konsulten talar och skriver svenska flytande.
B-körkort


Meriterande krav:

erfarenhet inom 1:a och 2:a linje support. 


Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 november 2023

Liknande jobb


16 maj 2024

IT-Tekniker

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024