IT Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Gillar du att ha kundkontakt och har en naturlighet för att ge god och professionell service som gör skillnad? Har du lätt för att sätta dig in i andra människors vardag och gillar att hjälpa andra genom ett lösningsfokuserat förhållningssätt? Då kan detta vara precis rätt jobb för dig!
I rollen som IT Supporttekniker kommer du att:
Arbeta med det bästa av två världar, både teknik och människor där arbetstiden är förlagd till dagtid.
Du ingår i ett team om 8-10 personer där ni arbetar tillsammans för att nå gemensamma mål.
Du har kontinuerlig kundkontakt samt även interna kontaktnät så en social och kommunikativ grund är av stor vikt i rollen.
I din roll hjälper du våra användare med olika typer av IT-relaterade problem via telefon, mail och fjärrstyrning.
I din roll kommer du dagligen göra skillnad i våra kunders vardag.
Vi erbjuder dig:
En kul roll i ett härligt team där du bidrar, är delaktig och kan påverka.
En viktig roll med möjlighet att göra stor skillnad för både Visolit och för våra kunder.
Din kompetens och kunskap är viktig för oss, vi ger därför goda möjligheter till kompetensutveckling och utbildningar, bland annat i samarbete med vår samarbetspartner Microsoft.
Vi tror att du:
Har en hög servicenivå, social och kommunikativ förmåga och vet att supportrollen innebär att vara företagets ansikte utåt mot kund och dennes första kontakt med oss som leverantör och samarbetspartner. Vidare ser vi gärna att du är nyfiken i din natur, ansvarstagande, driven och gillar att samarbeta med andra. Att kundfokus ligger högt för dig tror vi är en självklarhet likaväl som att ta personligt ansvar. I denna roll behöver du kunna behärska svenska och engelska väl, i såväl tal som skrift.
För att klara av rollen behöver du ha intresse för IT och en grundläggande kunskap genom exempelvis IT gymnasiet samt har tidigare erfarenhet av teknisk support eller kundtjänst. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av IT-support och har kunskap inom Microsoft Office, Windows server, Active Directory och nätverk. Vi ser även tidigare erfarenhet från vårdsektorn som positivt, dock ej något krav.
Varmt välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

TeamChef Arash Saipoor
0721580070 0735447922
Magnus Bäckman

Patrik Lännerberg

Kristian Löv

Robin Henrysson
+46 733 550 973
Therese Forssell

Anders Hellstrand

Jenny Skytén

Anders Lundqvist

Daniel Westergård

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telecomputing Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Knarrarnäsgatan 7
None

Postadress

None
KISTA, 16494

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024