IT-Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Placering: Kanslienheten/IT-gruppen Upplysningar: IT-gruppen förvaltar kommunens gemensamma IT-miljö inklusive växel. Kommunens nät har c:a 700 pc (400 för administrativt arbete och 300 för utbildning) fördelade på c:a 70 adresser som är sammankopplade i ett gemensamt nät. Vi är i dag 11 personer i gruppen (8 för IT-infrastruktur och 3 för televäxel). Växeln har c:a 400 anknytningar och det finns c:a 300 mobilabonnemang i kommunen. Under våren kommer en speciell grupp för hantering av användarnära IT-frågor, "IT-hjälpen", att bildas. Gruppen ska kunna hantera alla typer av användarproblem och vara det naturliga första stödet för användare av telefoni- och datorutrustning i kommunen. Program som används i kommunens persondatorer är bl.a. Windows XP, MSOffice System 2003 (Outlook, Word, Excel, Powerpoint, MOSS och SMS), Panda antivirus och klientinstallationer av gemensamma system. På centrala servrar används Windows 2003 server, Active Directory, SQL och Exchange 2007. Arbetsuppgifter: Som supporttekniker kommer du att arbeta med: - Support till kommunens IT-användare via telefon, fjärruppkoppling och e-post. - Ärendehantering (mottagning, registrering, dokumentation och vidarebefordrande) i kommunens Helpdesksystem. - Användaradministration (lösenord, behörighet, m.m.) - Hantera beställningar och inventarier av IT-utrustning (Toner, datorer, kringutrustning, telefoner) - Proaktiv övervakning och felavhjälpning i kommunens IT-miljö. - Installationer av programvaror på PC och mobila enheter. Personliga egenskaper: Du har lätt för att få kontakt med människor och arbetar såväl självständigt som i lag - Du tycker om att ha kontakt med människor. Du har en god förmåga att analysera samtidigt som du är nyfiken på det nya och tar egna initiativ. Du tycker om att felsöka och utvecklas i det. Eftersom arbetet innebär kontakt med många olika människor i många olika verksamheter och ärenden bör du vara en god lyssnare och van att smidigt prioritera och administrera olika ärenden. - Du är serviceinriktad, bestämd och trygg , tycker om "ordning och reda" och att dokumentera. Kvalifikationer: Dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har utbildning som IT-supporttekniker eller motsvarande. Mycket goda kunskaper i Microsofts PC-klientprogram. Erfarenhet av windows server 2003, MOSS, Active Directory och SMS samt kommunala verksamheter och system är meriterande. Du bör även ha hårdvarumässig kunskap om datorer, skrivare, kopiatorer och telefoner. Körkort är ett krav då hela kommunen blir din arbetsplats. Tillträdesdag: 1:a april 2008 OBS! Skicka endast ansökan och meritförteckning, inga betyg tack.

Kontaktpersoner på detta företaget

kan nås genom Orust kommuns växel
0304-33 40 00
Kommunchef Jan Eriksson
0304-33 42 68

Sammanfattning

Postadress

None
HENÅN, 47380

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010