IT supporttekniker med fokus på service till If

Arbetsbeskrivning

”Lugn, vi hjälper dig”. Du känner säkert igen den välkända sloganen. Men visste du att den inte bara gäller mot If’s kunder utan även internt i den nya IT-Servicedesken!

If har under sommaren startat upp en ny servicedesk på huvudkontoret i Bergshamra i Solna. Nu söker vi ett antal duktiga tekniker med känsla för service som kommer stärka upp teamet inför höstens utmaningar. Är du en person som gillar att göra det där lilla extra som får någon annan att bli sådär härligt nöjd? Vill du vara med från start? Då är du förmodligen rätt person för jobbet!

Arbetsbeskrivning

Under en vanlig arbetsdag i den nya servicedesken kommer du att få ta emot tekniska supportärenden från medarbetare inom If. Dessa ärenden kan gälla allt från program och - hårdvaruproblem till felsökning av If’s affärsapplikationer. Förutom support via mail, telefon och internchat kommer du även att träffa användarna dagligen när de kommer förbi servicedesken eller när du är ute och springer i lokalerna. Servicedeskens nyrenoverade lokaler är centralt placerade, allt för att underlätta kontakten med användarna. Arbetsgruppen består av cirka 15 personer och det är ni som länken mellan användarna, IT avdelningen och externa leverantörer. If strävar efter en grupp som hjälper varandra där varje person är en viktig del och känner eget ansvar.

If’s IT-avdelning består idag av cirka 600 personer så för rätt person finns goda möjligheter att utvecklas internt i organisationen och även få eget ansvarsområde.
Vi ute efter dig som verkligen brinner för att göra varje supportärende till en så trevlig och smidig upplevelse som möjligt för den som hör av sig till oss. Därför tror vi att det är lika viktigt med personliga egenskaper som stort tekniskt kunnande. Vi ser gärna karismatiska personer som tar egna initiativ, tycker att det är roligt att prata med människor och att utvecklas.

Utbildning/Erfarenhet

För att vara med och stärka upp vår nya servicedesk vill vi att:

• Du har 1-2 års erfarenhet av helpdesk/servicedeskarbete
• Du är en utåtriktad person som gillar att hjälpa andra och har lätt för att kommunicera
• Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Kan du även norska, finska och/eller danska är det en fördel
• Du kan tänka dig arbeta vissa kvällar och helger.

Tjänsten innebär att du blir anställd som konsult hos Wise IT och på uppdrag hos If.

Har du frågor angående tjänsten, kontakta konsultchef Anne Eklöf på Wise IT på anne.eklof@wiseit.se eller kandidatansvariga Malin Reisner på malin.reisner@wiseit.se.

Om kunden

If försäkrar det som är värdefullt i livet: människor, djur, hem, bilar och andra saker. Vi hjälper också företag att försäkra sina verksamheter så att de kan fungera som vanligt om de drabbas av en skada. Tack vare 6800 kompetenta medarbetare är våra 3.6 miljoner kunder i Norden och Baltikum rätt försäkrade och kan känna sig trygga med att de får den hjälp de behöver – om något skulle hända.

Om oss

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?

Kontaktpersoner på detta företaget

Jon Persson

Martin Jensäter

Cindy Kristensson

Julian Firpo

Anne Eklöf

Saleem Nilsson

Catharina Skoog

Caroline Wallin
0708910640
Madelene Molin

Lars Vida

Sammanfattning

  • Arbetsplats: WiseIT Konsult AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 augusti 2015

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024