IT-supporttekniker till 1:a linjens IT-support

IT-supporttekniker till 1:a linjens IT-support

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag är att ge hela länet möjlighet att leva ett gott liv i dag och i morgon. Vi tar hand om hälsa och vård, får kollektivtrafiken att rulla och främjar kompetensutveckling och levande kultur. Vi är motorn för ett hållbart samhälle med samverkan över gränser. Tillsammans är vi Gävleborgskraften.

IT-förvaltningen har cirka 140 medarbetare som är placerade på olika orter inom Region Gävleborg. Orterna är Gävle, Sandviken, Bollnäs, Hudiksvall och Söderhamn. Inom IT-supporten är vi 29 medarbetare som tar ett gemensamt helhetsansvar för vår leverans. IT-supportens primära uppdrag är att erbjuda 1:a och 2:a linjens support inom områdena system, teknik samt E-tjänstekort.

1:a linjen består idag av åtta supporttekniker. Det primära uppdraget är att hantera ärenden som inkommer via telefon och ärendesystemet. Tillsammans utvecklar vi vår verksamhet för att möte våra användarens behov.

ARBETSUPPGIFTER
Vi bedriver 1:a linjens support och är första kontaktytan ut mot våra slutanvändare. Vi hanterar cirka 36 000 samtal och stänger cirka 25 000 ärenden per år. För oss är det viktigt att vi alltid har ett bra bemötande när vi möter våra användare. Tillsammans jobbar vi för att utveckla och förbättra vår verksamhet.

Som supporttekniker inom 1:a linjen kommer du bland annat att arbeta med
• telefonsupport
• förbättring och utveckling av arbetssätt och processer
• e-tjänstekorts alla delar från fotografering och utlämning av kort.

Hos oss får du
• personligt anpassad introduktion.
• arbeta i en grupp som gillar att samarbeta och finns till hands för sina kollegor
• 5 utvecklingsdagar/år.

Läs mer om våra förmåner: https://www.regiongavleborg.se/jobb-och-utbildning/jobba-i-region-gavleborg/dina-formaner/

KVALIFIKATIONER
Vi söker en flexibel, engagerad och driven person som vill vara med och bidra för att underlätta vardagen för våra slutanvändare. Du är lösningsfokuserad. Du är professionell och har förmågan att vara lyhörd på ett empatiskt sätt i alla möten du deltar i.

I rollen som IT-supporttekniker ska du
• ha lägst 3-årig gymnasieutbildning eller arbetslivserfarenhet från 1:a linjesupport eller servicearbete där du har daglig kontakt med slutanvändare/kund
• mycket god datorvana
• kommunikativ i både tal och skrift.

Före erbjudande om anställning har arbetsgivaren rätt att begära ett utdrag från belastningsregistret.

ÖVRIGT
Med 7 500 medarbetare är vi länets största arbetsgivare. Det ger oss styrka att driva utvecklingen framåt för ett livskraftigt Gävleborg. Vårt uppdrag är spännande och komplext. Oavsett vilken roll du har hos oss hjälper du invånarna i länet och gör nytta i samhället. Vi ligger i framkant i samhällsutvecklingen och satsar på att du som medarbetare ska få växa och utvecklas. Hos oss får du använda hela din kraft för att tillsammans med dina kollegor skapa framtidens Gävleborg.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Sammanfattning

Liknande jobb


Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

1 juni 2024

1 juni 2024

1 juni 2024