IT supporttekniker till Atrium Ljungberg

IT supporttekniker till Atrium Ljungberg

Arbetsbeskrivning

Atrium Ljungberg är ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag. Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter med fokus på att skapa attraktiva och hållbara stadsmiljöer där människor vill leva, arbeta och vistas - idag och i framtiden. Vi finns där Sverige växer; i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala, där vi förvaltar våra områden med egen kompetent och engagerad personal. Tillsammans med kunder, kommuner och andra samarbetspartners får vi platser att utvecklas och växa i enlighet med vår vision - Alla vill leva i vår stad.

Vi söker nu en serviceinriktad IT supporttekniker som har ett stort intresse för IT, teknik och problemlösning. Är du strukturerad, kommunikativ och sugen på att arbeta på Sveriges snyggaste kontor? Då ska du söka till vår IT-support!

Huvudsakliga ansvarsområden

I rollen som IT supporttekniker är du och en kollega med samma roll första linjens användarstöd gällande IT-frågor. Dina arbetsuppgifter innefattar allt från att lägga till användare, hantera behörigheter, programlicenser, installera mjukvara, leverera datorer till användare, client management samt ta emot och hantera kollegors problem gällande mjuk- eller hårdvara eller annan teknikutrustning på kontoret. Du ansvarar även för mindre inköp till avdelningen. Du arbetar i ärendehanteringssystemet Jira och har frekvent kontakt med andra linjens support av IT tekniker (infrastruktur och nätverksrelaterade frågor), Förvaltningsledare IT (verksamhetssystem) samt har kontakt och uppföljning mot externa leverantörer av IT. Du och din kollega bemannar IT-supporten mellan klockan 08:30-16:30.

IT avdelningen består idag av 9 medarbetare med spetskompetens inom olika områden vilket innebär att det finns stor möjlighet att lära sig nya saker från sina kollegor. För rätt person och med några år i rollen finns även möjlighet att ta större ansvar.

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT. Du har tidigare erfarenhet av att jobba med IT-support och har kunskap om Microsoft, framförallt Office 365. Du har vidare erfarenhet av administration i Active Directory, group policies samt client management. Vi ser framförallt att du har ett stort teknikintresse och har lätt för att lära dig nya system.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba i Jira, Team Viewer, Power Shell, Panda eller annat SCCM system, Azure samt har förståelse för ITIL processer.

Personliga egenskaper
Din styrka är ditt servicetänk och ditt stora intresse för IT och teknik. Vi ser att du arbetar strukturerat och noggrant och tar ansvar i din roll, analyserar ärenden och vid behov omprioriterar. Du möter dagligen kollegor som behöver din hjälp och expertis och därav är kommunikation och återkoppling viktigt.

Ditt engagemang och dina personliga egenskaper värderar vi högt. Vi på Atrium Ljungberg är ett bolag som genomsyras av våra värderingar; långsiktighet, samverkan, pålitlighet och innovativt tänkande. Vi söker dig som vill leva efter dessa värderingar samt kombinera det med ditt dagliga arbete på IT-avdelningen.


Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan med CV och personligt brev senast 30/9-2020. Vi kommer att behandla ansökningar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan skicka in din ansökan redan idag! 

Vi tar inte emot ansökningar via e-mail men om du önskar mer information eller har frågor om tjänsten, vänligen kontakta Rekryteringsadministratör Alva Linde på alva.linde@al.se.


Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atrium Ljungberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2020
  • Ansök senast: 30 september 2020

Besöksadress

Box 4200 131 04 Nacka
None

Postadress

Box 4200 131 04 Nacka
Stockholm, 13104

Liknande jobb


28 maj 2024

Teknisk Support - AC

Teknisk Support - AC

28 maj 2024

28 maj 2024